Englemamma08-spire12-10 Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Noen her som har erfaring med og sy tøybleier selv, har tenkt og prøve, men tenkte det hadde vært mest praktisk (og lønnsomt) og sy bleier med Pull trekk, men hva kan man bruke som hindrer at tisset trenger igjennom?? gamle regnbukser, eller finnes det stoff man kan kjøpe og bruke som sperretrekk??
en liten en Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 har prøvd, det er ikke så veldig vanskelig. og du kan bruke gamle håndklær, laken og lignende for å få myke og billige bleier. du kan få kjøpt pul stoff på internett, en norsk forhandler er kenguruloftet. det er også mulig å bruke andre ting som sperrelag. på tettinntil.com kan du finne oppskrifter! lykke til!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. juni 2008 Ja hadde jeg bare skjønt meg på den der tettinntill sia så hadde det eikke vært noe problem.. det er jo ingenting inne på forumumet, men tror det er fordi jeg ikke har meldt meg inn.. men skjønner ikke åssn jeg skal melde meg inn.. når jeg går inn på kontrollpanelet (brukers kontrollpanel) så er det en knapp med medlemsgrupper og derinne kan jeg søke på grupper, men det er ingen trff på tøybleieforum eller noe lignende i det hele tatt.. skjønner absolutt ingen ting.. argh
Duracella Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 Ja den tettinntil-siden er noe for seg selv. Plundret mye med å komme inn på tøybleieforumet der jeg også, hvorpå jeg skrev mail til moderator om at jeg syns det var veldig rart at det skulle være så vanskelig.Tenk at vanlige medlemmer ikke får komme inn på tøybleiesidene, men må ha en egen kode??? Jeg nevnte at det var tross alt bare tøybleier det handlet om, og ikke statshemmeligheter....... Siden har jeg ikke giddet prøve mer. Skal det være så spesiellt, så..
Yo&La+spire Skrevet 11. juni 2008 #5 Skrevet 11. juni 2008 Tror det blir litt tett og klamt visst du bruker en regnbukse;) men på kenguruloftet får du kjøpt PUL i metervare. Ellers så kan du jo sy uten sperrelag og så bruke en ullbukse over. Når det gjelder medlemskap på tøybleieforumet så skal det ikke vere så vanskelig å komme inn...eg klarte det på første forsøk, men husker desverre ikke hvordan eg gjorde det. Du trenger ingen kode, men må "søke" medlemskap, og de har sine grunner for at det er slik. Og det er eg glad for...!
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 er kommet meg inn i tøybleieforumet nå da :-) skal prøve meg på og bruke tisselaken fra jysk som spærrelag i ei bleie.. bare for og prøve.. vi får se åssen det går :-)
Solskinnsjenta Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Det er en del som legger inn bilder av babyene sine der. Og bilder av halvnakne barn med bare bleie på er IKKE det man har lyst at skal komme opp på google-lista til creepy-folk... Derfor er dette lukket side som kun registrerte medlemmer får lese. For å søke tilgang går du på kontrollpanel, velger Gruppemedlemsskap --> tøybleiesnakk. Håper du likevel velger å prøve igjen. Det er mye hjelp å få der inne, når man først skjønner systemet (syntes DiB var uoversiktlig og skremmende i starten også, jeg ).
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juni 2008 Er litt enig med hun som skriver og syns systemet på tettinntil er tungvindt, men er glad jeg prøvde og fikk til, er mye hjelp og få der inne.. og folk som er mer aktiv enn her inne (fortere og mer svar enn her f.eks) skjønner godt nå hvorfor det er en luka side og er glad for det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå