Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg søkte om et år hjemme med 80% lønn.Far skal ikke ta ut sine uker i denne perioden pga mye jobb!Vi trenger di pengene også...

Nå har jeg fått vedtaket å skjønner plutselig ingenting.Jeg har fått innvilget foreldrepenger ved fødsel med en dekningsgrad på 80% fra og med 12.5-08 til og med 26.3-08 I TILLEGG kommer 30dager/6 uker med fedrekvote til samboer...

Sånn som jeg forstår dette må jeg ut i jobb etter 10mnd å det var jo ikke det jeg søkte om..Kan noen forklare meg dette her??Har ringt til NAV,men di skulle selvfølgelig ringe opp siden di er opptatt.

Fortsetter under...

6 uker er forbeholdt far. Disse ukene kan ikke bli overført til mor. Far kan ta de ut enten i ett strekk eller oppdelt, så lenge det blir gjort før barnet er 3 år. Tar han de ikke ut, faller de bort.

Da gjenstår det 48 uker med 80%

Dersom du har født etter 2.juni så skal du vel egentlig ha permisjon til 12.04.08. Men har du født i løpet av de tre ukene før termin, blir permisjonen tilsvarende forkortet. Nå vet jeg ikke eksakt hvordan de regner ut permisjonstiden, så prøv å ring NAV igjen.

Men det du kan gjør er å plusse på ferie. Om du tar ut 4 uker i år og 4 uker neste år, så må du ikke tilbake i jobb før etter et år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...