Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte om et år hjemme med 80% lønn.Far skal ikke ta ut sine uker i denne perioden pga mye jobb!Vi trenger di pengene også...

Nå har jeg fått vedtaket å skjønner plutselig ingenting.Jeg har fått innvilget foreldrepenger ved fødsel med en dekningsgrad på 80% fra og med 12.5-08 til og med 26.3-08 I TILLEGG kommer 30dager/6 uker med fedrekvote til samboer...

Sånn som jeg forstår dette må jeg ut i jobb etter 10mnd å det var jo ikke det jeg søkte om..Kan noen forklare meg dette her??Har ringt til NAV,men di skulle selvfølgelig ringe opp siden di er opptatt.

Skrevet

6 uker er forbeholdt far. Disse ukene kan ikke bli overført til mor. Far kan ta de ut enten i ett strekk eller oppdelt, så lenge det blir gjort før barnet er 3 år. Tar han de ikke ut, faller de bort.

Da gjenstår det 48 uker med 80%

Dersom du har født etter 2.juni så skal du vel egentlig ha permisjon til 12.04.08. Men har du født i løpet av de tre ukene før termin, blir permisjonen tilsvarende forkortet. Nå vet jeg ikke eksakt hvordan de regner ut permisjonstiden, så prøv å ring NAV igjen.

Men det du kan gjør er å plusse på ferie. Om du tar ut 4 uker i år og 4 uker neste år, så må du ikke tilbake i jobb før etter et år.

Skrevet

Hvordan kan jeg miste hele 2 mnd i permisjons tid bare fordi at jeg fødte 16 dager FØR tiden,får ikke det helt til å stemme jeg...

Skrevet

Det eneste du har mistet er de 16 dagene mellom når du fødte og når terminen din var - pappapermen er jo ikke din uansett.. Tror nok du har misforstått litt bare.. Surt, men slik er det..

Skrevet

Får jo ikke være hjemme et helt år jeg da..Trodde ikke det var sånn systemet var.Å være hjemme i 54 uker med 80% lønn får jeg jo heller ikke...Er til å bli gal av dette her!!!

Skrevet

Nei det er nok ikke sånn at man får være hjemme i 54 uker nei.. Men det er det man max kan få i permisjon DERSOM man føder på termin og dersom pappaen tar fedrekvoten..... Alle unntakene står forklart på www.nav.no

Skrevet

Tar tid å forstå alt!!!;) Men det synker inn her nå..

Takk for svar !!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...