Gå til innhold

Gravid og sliten psykisk

Anbefalte innlegg

Hei.

er nå kommer til uke 11. Har vært på ultralud i uke 7 og fikk se hjerte slå. Men klarer ikke slappe av og tro at det skal gå bra enda. Hadde Ma i januar og to SA før det. Jeg tror jeg kjenner liv..men jeg vet ikke om det er det... er det en forstørret livmor jeg kjenner når jeg kjenner på magen akuratt ved truse kanten? Hvorfor kjenner jeg ikke så sterke tegn lengre? Er ikke kvalm lengre og har ikke vondt i puppa lengre..... Noen som har det slik og vet at alt er i orden? Huff dette ble vist mye klaging... men trenger noen trøstende ord :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137951973-gravid-og-sliten-psykisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

jeg forstår godt hvordan du har det. Jeg er i 10. uke og har gått konstant i frykt for å miste pga blødninger og mye ubehag som minner om menssmerter. Pga dette får jeg UL hos gynekologen min hver 14. dag så jeg ikke skal gå over lengre tid og lure på om det har gått bra. Og foreløpig har alt gått bra:-) Jeg vil anbefale deg å fortelle legen din om bekymringene dine, det garantert ikke noe galt og bebisen er helt sikkert der den skal være, inne i magen din. At kvalmen er borte nå er ikke unormalt, og ømmheten i brystene f eks varierer veldig. Kjøp en g-test bare for sikkerhets skyld så ser du at du fortsatt er gravid, men husk at streken er noe svakere nå siden hormonene den reagerer på avtar litt etterhvert.

Med mindre du har opplevd sterk blødning (dvs mer enn to bind med blod) og sterke smerter så har du ingen ting å bekymre deg for:-) Lykke til, dette går helt fint!

Hei! Stakkars deg. Jeg er i uke 8, har hatt to fine, nesten uproblematiske svangerskap før- og aldri opplevd SA. Forstår at frykten må vere stor for deg. Ha tro på at dette går bra, og kontakt jordmor for ekstra samtale og ev. ultralyd. Det blir nok lettere når du er kommet litt lenger på veg, og magen blir tydligere, og du kjenner liv. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...