victomalia Skrevet 9. juni 2008 #1 Skrevet 9. juni 2008 Lurer på hvor mye dere andre med flere barn bruker på mat i mnd/uka. Jeg har 4 barn og jeg bruker ca. 2000 +/- i uka i matbutikken og synes det er myye. Prøver å handle en gang i uka, men må gjerne innom å ha litt til ca. 200,- i løpet av uka allikevel. Det blir jo ca. 8-9000 i mnd. Prøver å handle opp på tilbud og velger ikke det billigeste dopapiret, men jeg ser heller ikke helt hvor jeg kan spare inn. Orker ikke å handle i flere butikker etter tilbud heller, liker å få alt på et sted. Kanskje bli flinkere til å velge billigprodukter i større grad? Synes dette er skremmende.
Lillebror Skrevet 9. juni 2008 #2 Skrevet 9. juni 2008 heia!! vi har 4 unger fra 2 - 9 år og bruker ca 1000 - 1500 kroner uka, vi handler på rema fast hver torsdag og skriver alltid liste for å være sikker på hva vi virkelig trenger. vi har ingen bleie unger nå,men inkludert er alt av vaskemiddler og hygieneartikkler til alle i huset. da er ikke klær og sko med. vi sparer ikke på noen måte på hvilken mat vi kjøper for alle skal være fornøyd!!! så klart blir det mere noen ganger,men det hender faktisk vi bruker mindre også!!
loppe Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Vi har 6 barn og jeg er helt fortvilet over hvor mye jeg handler. ca 2500 i uken. Jeg flyr dessverre rundt på tilbud, tror det er det som blir så dyrt. Skulle ønske jeg klarte å holde meg til Rema, men så er det alltid noe de ikke har der, og så er kjøttet så dyrt og kjedelig der, grønnsakene likeså, og så havner jeg på Obs, og Maxi og jeg vet ikke hva. Lang tid tar det også. grrrrr. Skulle ønske jeg var like flink som Pernille.....
victomalia Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. juni 2008 Heisan. Har bare skifta nick, men det er jeg som er HI. Jeg tror ikke man handler så mye mer om man har 4 eller 6 barn, så jeg tror vi har det ganske likt. Jeg også havner på Obs hvor jeg får alt. Handler jeg på Rema, må jeg innom andre steder allikevel. Orker ikke å fly rundt i alle butikker heller, og har dessuten ikke tid til det. Men jeg får helt noja hver gang jeg trekker kortet. Har begynt å handle en gang i uka for å få oversikten. Ja, jeg skulle nok vært mer som Pernille, men...jeg har nok litt høye krav til maten også. Liker å lage litt gode salater, kjøper helst bare karbonadedeig og vil ha ordentlig dopapir, men jeg prøver å kjøpe opp på tilbud da. Men jeg merker at mat har blitt dyrere. Når jeg går gjennom kvitteringen for å se hva jeg egentlig har kjøpt, er det ikke mye unødvendig og kaster så og si ikke noe mat heller. Vanskelig det der.
Lillebror Skrevet 10. juni 2008 #5 Skrevet 10. juni 2008 vi kjøper også alltid ordentlig do papir ( lambi ) og spiser masse frukt og grønnt og salater, alle 6 i huset har matpakke hver dag og vi lager ordentlig middag hver dag, vi lager all maten fra grunen og spiser sjelden halv fabrikat, det tror jeg vi sparer mye på. selvfølgelig er det et spesielt tilbud på obs så drar vi dit,men da bare for det tilbudet,som nå når det er 40% på frukt og grønnt.ongene får bare godis på lørdager,det er bevisst....vi var mye dyrere i drift før...og det var da vi begynnte å se på hva vi handlet,etter at vi startet med liste har det bedret seg betraktelig!!!
victomalia Skrevet 11. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juni 2008 Jeg må si jeg beundrer deg hvis du virkelig ikke bruker mer en 1500,-. Skulle gjerne tatt en titt i posene dine. Vi bor 15 min. unna Rema og 4 min. unna Obs, så all handlinga blir nok der. Vi også er konsekvent på lørdagsgodt osv. men har funnet ut at det går endel saft, juice og brus. Det koster mye og er nok der jeg først må spare inn. Har 2 bleiebarn men det er jo bare 100,- i uka. Har ikke så store middager heller, for pappan rekker sjelden hjem til middag. Har kuttet ned på kosemat på kvelden også. Men sønnen min er avhengig av en dyr leverpostei, så jeg må nok venne han av med det. Nei, jeg må nok bare jobbe meg nedover på utgiftene. Men jaggu meg går det 8stk 1 1/2 liter med melk her i uka. Er ikke det mye? Men jeg også handler etter liste og drar sjelden med meg noe mer. Jaja....
Lillebror Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 hmm..nå har jeg sjekket kviteringene fra de 6 siste ukene og vi bruker gjennomsnittlig 1300 kr uka på handling!! vi drikker ikke like mye melk. bare ca 6 liter i uka og melk er jo dyrt da...! også kjøper vi brød for jeg orker ikke bake 12 brød i uka...men vi kjøper den billligste kneipen. lykke til med budskjettet da.håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2008 #8 Skrevet 14. juni 2008 Vi er 7 i familien, barn fra 3-11. Jeg lager saft og syltetøy selv, av bær fra egen hage. I tillegg baker jeg GROVE brød, dvs kun av grovbakstmel. Barna spiser 2 skiver hver til måltidet, istedet for 5-6 om jeg kjøper kneip. Sparer endel i pålegg da, skal jeg si deg... Vi handler etter liste på Rema en gang i uka, og da handler vi for ca 1500 kr. Vi kjøper variert mat, mye frukt og grønt, og ikke så mye melk (drikker heller juice og vann). Vi har godteri og brus kun på lørdager, om det ikke er spes anledninger.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #9 Skrevet 15. juni 2008 så flott at du baker brød til familien din,jeg har gjort det jeg og ,men da vi likevel spiser 2 brød om dagen(kjøpt eller bakt) så orket jeg ikke bruke tid på det. føler vi har nok å gjøre ellers...vi bruker og ca 1500 kr uka på all mat,hygiene artikkler og sånnt.er en familie på 6 barn- 2-9 år.
Gjest amandine Skrevet 16. juni 2008 #10 Skrevet 16. juni 2008 Nå ble jeg nesten misunnelig! Så flinke dere er! Så mye jeg kunne spart hvis jeg var like flink som dere! Må visst bli mer bevisst... Vet vi har høyt matbudsjett, 3 barn og ca 3000 i uka, men visste ikke det var sååå galt..... Takk for wake-up-call!
Trollkatt Skrevet 10. juli 2008 #11 Skrevet 10. juli 2008 Noen slektninger av meg har fire barn, og de pleier å ta storhandelen i Sverige. Sparer masse penger på det. De har bygd om huset så de har kjølerom i stedet for kjøleskap, og får jo stappet inn hauger med mat der. Men det er jo ikke noe vits i hvis man bor langt unna og bruker en formue på bensin... Og det blir jo også dyrt hvis man skal bygge om huset først, hehe. Så sånn sett var det kanskje ikke noe vits i å skrive det her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå