Gå til innhold

vet en når en har hatt SA????

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet en når en har hatt SA etter uke elleve??

har ikke hatt det, men vil gjerne vite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det skal vell godt gjøres om du ikke skulle merke det...

Tro om jeg selv har misforstått. Men ved SA, så kommer det vell selv ut. Men ved MA kan det ta ei stund for noen før de oppdager det...

Da jeg selv fikk SA i uke 13, så våkna jeg opp i en blodpøl, etter at jeg hadde hatt litt brun utflod kvelden før. Da jeg våknet å kjente blodet, så forstod jeg med en gang at dette måtte være SA. Alle graviditetssymptomene mine var forduftet. Jeg hadde hatt veldig ømme bryster, men da hadde jeg plutselig ingen smerter i dem mere. Kvalmen var borte som dugg for solen.

Men du skal ikke tenke på sånt. For det skal jo ikke skje deg:)

Skrevet

Ja, har du en SA er det ingen tvil. Ved en SA kommer embryoet/fosteret og livmorslimhinnen ut av seg selv, og man kan få til dels voldsomme blødninger (jeg trengte slike lekre bleier man får på sykehuset etter fødselen). Ved en MA dør embryoet/fosteret i livmoren, uten å støtes ut. Det trenger man ikke merke, men noen får f.eks. en liten blødning. MA er heldigvis relativt uvanlig. I de aller fleste tilfeller støtes det ut av seg selv innen kort tid etter at det er dødt. Grunnen til at man kan få inntrykk av at MA er mer vanlig er fordi veldig mange tar tidlige UL, ser kanskje et dødt foster og får dermed diagnosen MA. Men hadde de ikke tatt UL hadde de kanskje gått noen dager eller en uke til og blødd det ut av seg selv, og da hadde det jo blitt en SA. Ikke bekymre deg for det som du ikke kan kontrollere. Husk at de aller fleste svangerskap går bra. :-)

Skrevet

hadde SA idag, i uke 9.. Og JA det merker du!!! TRO MEG!

Jeg merket det ihvertfall for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...