Gå til innhold

Finnes det noe å ta for å "miste" matlysten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser og spiser og spiser, og skjøner ikke hvordan jeg skal klare å slutte...jeg er jo sulten hele tiden:/

Skrevet

Bare vann? Jeg blir kvalm av store mengder vann.

Skrevet

Hold blodsukkeret stabilt. Typisk at man blir veldig sulten etter et blodsukkerfall. Da må du spise mat som er sunn. Ikke sjokolade,brus og godteri.

Ellers så kan det være noe psykisk. Jeg har noe av det samme, men spiser ikke hele tiden. Har lyst på noe, selv om jeg ikke er sulten. Og det gjerne noe søtt.

Er du veldig sulten hele tiden ville jeg tatt en diabetes test. Kan være symptom på det, nemlig.

Skrevet

man venner seg jo gradvis til mer og mer mat jo mer man spiser, prøv å kutte ned gradvis. Husk at dersom du ammer trenger du mer energi, og vil automatisk bli mer sulten og ( i den situasjonen bør du ikke kutte ut maten)

Skrevet

Det er ikke bare det at jeg er sulten, er jeg ikke sulten føler jeg at jeg bare må putte noe i munnen. Ammer ikke.

Hvordan klarer du anonym 23.02 og ikke spise noe når du får lyst på noe? Hva gjør du istedet?

Skrevet

ta krom.. det demper i allefall søshungeren.:)

kjøpes hos apoteket

Skrevet

spis noen meitemarker da spiser du automatisk mindre etterhvert, funker som bare det!!))

Skrevet

Har prøvd krom, det hjelper utrolig på søthungeren ja, men jeg får bare mer lyst på andre ting:/

Skikkelig deppa her nå:(

*hi*

Skrevet

skaff deg en hobby! (seriøst ment) har stor tro på at man glemmer å spise når man er opptatt med no, gjerne en fysisk aktivitet eller en sosial aktivitet der du treffer andre

Skrevet

23.02 her

Tankens kraft er sterk. Bruk fantasi, og se for deg det du ønsker hver dag. Husk at hjernen styrer det vi gjør. Kan tenke meg at du tenker mye på det du har lyst å spise og så gjør du det.

Byttt ut tankene dine. Kan anbefale kurs i silva metoden. Fei bort tankene dine på mat og erstatt de med en gårtur for eksempel. jeg spiser mye mer når jeg er hjemme en hel dag, enn når jeg opptatt på jobb.

Det kan være du erstatt tankene på mat mot noe annet som kanskje er trist, vondt, smertefult. Et eller annet. Selvbilde som kanskje ikke er helt iorden. Kan være mange grunner. Skulle gjerne hjulpet deg mer om du hadde ønsket. Men det kurset jeg nevnte er kjempe bra mot akuratt det du nevner. Finnes ei bok også.

Lag en dagsplan på hva du skal spise. Ikke straff deg selv om du ikke får det til hele tiden eller er flink en dag og ikke neste. Da skal du rose deg for at du faktisk var flink en dag. Slik gjør jeg det. Og jeg trener.

Det er kjempe viktig. Da spiser en ikke under trening. Det er jo en hel time som en ikke spiser. Se det positive der du kan. Fyll ditt liv med andre ting du liker.

Noen ganger får jeg ikke tid til å trene på noen uker. Men jeg finner motivasjon og begynner på nytt igjen. Og det er når jeg trener jeg går ned i kg. Jeg har ti kg for mye, så det er jo ikke all verden. Men det er vanskelig. Kjenner at stress i hverdagen er min verste fiende. Da er det godt å spise for å trøste meg selv. Men det er viktig å ikke gi opp.

Nå spiser jeg litt unødvendig mat / godteri hver dag. Men jeg har minket ned gradvis. Noen dager klarer jeg å la være . Og det er de gangen e jeg trenger. Anbefaler virkelig det.

Skrevet

Jeg kjører på grønnsaker og fruk når det er sånn. Spesielt "småsaker" som er gode å knaske. Knaskerøtter, druer, cherrytomater og sånt.

Da får jeg proppa i meg noe av noe man kan spise så mye en vil av ;)

Skrevet

Bedervet kylling virker i hvertfal i en ukes tid, men er vel likevel ikke noe jeg vil anbefale.

Skrevet

Det fungerer godt så lenge det er noe man må bruke hendene til i hvertfal og som ikke passer å gjøre samtidig som man spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...