Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tirsdag har jeg time hos fastlegen, og skal sjekke meg for hepatittene, gonorè, hiv og klamydia. Men, kom til å tenke på en ting.

Har ikke bestilt time til journalsamtale over telefon enda, men da vil vel legen på Nordica ha svarene på prøvene?

Så, skal jeg altså vente til jeg har fått svarene, før jeg har samtalen med dem?

Og hvordan gjøres dette med svarene på prøvene da? Får jeg tilsendt svar svart på hvitt i posten? Eller må jeg ringe og få dem senere? Eller skal jeg bare be dem fakse til Nordica før jeg skal ha journalsamtale?

Mange spørsmål, men er sånn av natur... Må vite nok til at jeg ikke er usikker ang noenting før jeg hopper inn i det ;)

Takk på forhånd, til de som vil ta seg tid til å svare meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke vært og tatt prøvene en gang jeg da jeg hadde min samtale. Hadde bare de med ned første gang vi var der.

Skrevet

Samme her- så lenge du har papirene med når du skal ned på Nordica så holder det. Avtal med legen din hvordan du får svarene- min erfaring er at det går kjappest å ringe legekontoret den dagen de sier de ca vil få resultatet og sjekke om de har fått det- og så stikke bort og få utskrift med stempel. Går som regel fortere enn at legen skal skrive følgebrev til deg og sende i posten etc. Lykke til:))

Skrevet

pratet med nordica på tlf tidligere i dag,for jeg hadde noen spm...

og da sa dem at man bare trenger blodprøver av: hepatitt b+c, hiv og røde hunder...det er alt dem krever...du trenger ikke klamydia og gonore...ble helt sjokkert når dem sa det,for har hele tiden trodd at man måtte ha klamydia og gonoretest også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...