Gå til innhold

Bryllupslokaler i Moss/Larkollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg!! Vi vil ha bryllupet på Larkollen, eller Jeløya i moss. Men virker som det bare er steder med catering, og det blir så dyrt! Noen som har noen tips? Gjerne også tips til frisør, kjoleutleie osv. i området:)

Fortsetter under...

Skrevet

Vi skal ha på Støtvig

Skrevet

Fantasiløs: Har vært inne på sidene deres, men er redd det blir for dyrt. Hvordan gjør dere det med drikke, hvor mange gjester, og hvor dyrt blir det? Mange spm, men vil vite alt:)

Skrevet

Er jo ikke lov å ha med drikke dit..

Vi blir 28 gjester, og det kommer på ca 20.000 kr..

Kommer litt ann på hvor mye/hva folk drikker..

Vi skal stå for drikke til maten, mens de må kjøpe drikke utover kvelden selv..

Skrevet

Vi skal gifte oss neste år i Moss.Skal ha det på Arena,et helt nyoppusset lokale på kransen i sentrum.Der koster det 2400kr(hvis ikke jeg husker helt feil)for å leie både lille salen og store salen med cafeen(der kjøkkenet og kjøl er)Og vasken kostet vel en 1000lapp eller no.Syns det er rimelig ift fint lokale!Der er det kjempe høyt under taket med fler lysekroner som kan dimmes til romantisk atmosfære:)Det er også en scene i store salen.Vet ikke helt om det kan bli litt for stort i store salen til 28 gjester til middagen,men da går det jo å sitte i lille salen til middag og evt bruke store salen til kaker og dans og sånn senere:)Der trenger man heller ikke bruke en spesiell catering eller catering i det hele tatt.Og de har nettopp handlet inn nytt av alt kjøkken utstyr forstod jeg det som.Det er litt ålreit syns jeg hvertfall!

Hvis dette er aktuelt og du trenger mer info eller nr så er det bare å spørre:)Jeg skrev kanskje litt mye info,men jeg tror ikke de har noe nettside med info oppe å går enda!

Ellers så har du Torderød gård og Balke gård...tror man kan ha med medbrakt begge steder.Men der er det mat på stedet da så vidt jeg vet.

Ehhh...tenke tenke...Alby er jo et flott sted,men der er det vel både mat og drikke på stedet!Så er det fler fritidshus rundt omkring som man kan leie som man må ha med alt selv!

Det er et Vel hus i Larkolen som jeg tror de leier ut..der er det nok ganske billig og mat og drikke kan du ha med selv...Det er pensjonister som driver der(bl.a min farmor:) )Men hvis det skulle være noe å tenke på så kan jeg høre hvordan de gjør det der!:)

Kommer jeg på fler,så kan jeg skrive senere:)

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips:) Arena hørtes veldig bra ut, er det det som ligger ved rådhuset? Vi blir ikke 28 gjester da, var en annen over her som skrev det. Vi blir nok rundt 60 regner jeg med.Og det velhuset på Larkollen har jeg googlet, men finner ingenting. Blir kanskje for lite til 60 gjester? Har du nr eller mailadr til disse to hadde det vært supert:) Når neste år skal du gifte deg da? Så vi ikke konkurrerer om de samme lokalene he he:) Vi gifter oss 29. august.

Annonse

Skrevet

Ja,det ligger ved rådhuset.Med 60stk så er nok det helt perfekt.Vi blir 80stk og det er plass til det også.Jeg vil ha runde bord da,og må evt leie det på utleiecompaniet..men først må de ned dit for å se om det blir plass til 10 sånne bord!Krysser fingrene for det:)Syns det er så pent!!

Vi skal ha en hovmester som tar imot gjestene i lille salen og serverer velkomst drink og fingermat der.Der blir også gavebordet.Så når vi kommer fra fotografering går vi inn i store salen.Etter middagen igjen så er lille salen ryddet,unntatt gavebordet,så er det kakebord og bar der inne:)Utover kvelden blir mye av bordene i store salen ryddet litt til siden sånn at det blir dansegulv foran scenen der vi skal ha band.

Sånn..så da vet du hvordan vi skal gjøre det:)Alltid greit med litt tips når man planlegger sånne stor ting syns jeg hvertfall.Så kan man blande egne ideer og litt tips for å få det som man vil:)

Vi gifter oss 4juli i Larkollen kapell.Arena og kirken booket jeg vel for et halvt år siden allerede..hihi.Og nå har vi booket catering også.Liker å være tidlig organisert som du sikkert skjønner;)

Vel huset på Nasle blir for lite for 60 mennesker,så det er nok ikke noe alternativ!Men du skal få nr til Arena:48192659.Tror du kommer rett til Tor Sørby da!Hvis ikke så spør du bare etter han:)

Og du...hvis dere ser på Arena og du kommer på bedre løsninger så hører jeg dem gjerne;);)

Skrevet

vi hadde det på druidegården i møllebyen,der må du lage mat og alt selv.Kjempe flott lokale og billig:) så er det Orkerød gård tror jeg,Rød gård på Alby,Telenor konferanse senter på Jeløya

frisør brukte jeg Ibasen på Amfi for venninna mi jobber der.Masse lykke til!

Skrevet

Både røed gård og Jeløy Radio(telenor konferanse senter)står for både mat og drikke,dvs ikke medbrakt!Begge steder tror jeg ligger på rundt 1300 kuverten.Hvertfall den prisen jeg fikk når jeg ringte rundt å sjekka for noen mnd siden!Har aldri hørt om Orkerød gård,så det kan jeg ikke si noe om.

Druidegården har jeg hørt at er veldig flott.Eneste ulempen der som jeg har hørt av andre som har vært der er at det lett blir litt oppdelt selskap iom at lokalet er over forskjellig etasjer.Sikkert ikke noe alle syns,men jeg har hørt det noen ganger:)

Skrevet

Hei du som lurte på hvor du skal ha bryllupet:)

Har du funnet ut hvilket lokale du vil bruke?Er litt nysgjerrig jeg:)

Hilsen ho som skal ha det på Arena

• 2 år senere...
Skrevet

Hei. Husker du hvor mye dere betalte for å ha bryllupet i Druidegården? Og har du noen bilder så jeg kunne tatt en snik-titt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...