Gå til innhold

Er ikke lenger komfortabel med det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er klumpen 8 mnd, og jeg er ikke lenger komfortabel m ammingen. Han fikk sin første tann for noen dager siden, og vi har trappet ned ammingen veldig, han får kun om morgenen 1 gang. Han virker ikke som det er noe savn heller. Den eneste grunnen til den ene gangen om morgenen er for helsa sin skyld, har litt allergier i fam. Hva tenker dere andre, er vi ikke begge klare for det da?? Syns ikke ungen skal henge på puppene i evigheter jeg, når man føler det ikke er ålreit lenger slutter man. Han får lett melk istedenfor, fikk jeg beskjed fra helsesøster. Noen som er enige eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å slutte, du har jo vært kjempeflink som har ammet han såpass lenge!! Kan jeg spørre deg hvorfor du ikke er komfortabel med ammingen? Har det vært sånn lenge, eller er det kanskje pga. tennene?

Men uansett, slutt så lenge du er klar for det:) Gutten din får det like bra uten:)

Skrevet

Jeg støtter deg fullt ut når det gjelder det å trappe ned og etter hvert kutte ut ammingen, du har jo gjort en kjempeinnsats i 8 måneder! Så du må for all del ikke ha dårlig samvittighet ;-) Men jeg synes det var veldig rart at hs ba deg gi lettmelk til en 8 mndr gammel baby.. Det er jo anbefalt at man skal gi mme frem til 1 års alder.

Skrevet

Hvis du ikke gidder å amme babyen din lenger, må han få mme. Lettmelk er for barn over 1 år.

Skrevet

GIDDER?? Du får sagt det ja. Håper virkelig ikke du mente noe m det, så smålig og idiotisk å skrive slike ting når man ikke aner hva som ligger til grunne for dette. Lettmelk har jeg fått beskjed av helsesøsteren å bruke, skjønner?? Her er det ikke snakk om å ikke gidde, jeg ammer hver morgen for han sin del. Jeg personlig syns det er langt fra behagelig, koselig eller avslappende lenger. Og han ble heller adri ordentlig mett, maset alltid om mer mer mer, det har ikke jeg tid til.

HI

Skrevet

Nei, jeg er ikke enig . Lettmelk er IKKE å anbefale barn under 1 år, det er allmenn kjent. Så den hs ville jeg ikke lytta til et sekund i hverken det ene aller det andre.

Hvorfor har du ikke tid til å amme ditt eget barn?

Skrevet

Du trenger ikke komme med grunner for å slutte å amme hvis du vil slutte. Amming er en privatsak. Derimot ville jeg ikke gitt et barn på åtte måneder vanlig lettmelk. Snakk heller med fastlegen eller barnelegen på helsestasjon før du begynner med lettmelk, for hvis du gjør det må du nok barnet følges opp ekstra med tanke på jernopptak og lignende.

Skrevet

Jeg har lest at hvis man ikke liker å amme lenger, synes det er ubehagelig, blir støtt av det og er ellers ukomfortabel med det kan barnet merke det og ta det personlig som en avvisning, så er det faktisk bedre for alle at moren slutter å amme. Så du kan bare holde kjeft du anonym 18:06 som jeg regner med er det samme anonym som kom med det "ikke gidder" kommentaret.

Jeg er enig med deg HI og jeg holder på å avvenne gutten min jeg også. Han er "bare" 10 måneder og jeg synes det er deilig og slutte litt. Nå er det bare morgen og kveld og han er ikke noe særlig interessert i de ammestudene lenger heller. Jeg brukte faktisk en vanlig bh i dag med blonder og alt. pga hyppige brystbetennelser har jeg ikke tørt å bruke det før nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...