Gå til innhold

Ang henting og levering av barn (av skilte foreldre) og bruk av tredjepersoner.... Noen som vet noe om dette???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann henter sitt barn på halvveien mellom vårt og morens bosted. Barnet blir kjørt av et av morens familiemedlemmer. Min mann syns det er veldig vanskelig å møte moren til barnet (noe han jo da nesten aldri gjør). Men hans syns også det er utrolig vanskelig å møte noen fra sin ekssvigerfamilie. Det har vært mange vanskeligheter i mange år.

Vi har ingen personer i vår familie eller vennekrets som vi kan spørre om hjelp til denne hentinga/leveringa. Er det noen som vet om det er noe sted man kan henvende seg for slik hjelp? Er det noen offentlige ordninger i slike situasjoner? Tenkte å prate med noen vi kjenner på familievernkontoret. Men tenkte kanskje noen her vet noe. Er vondt når både noen av dagene før henting og den dagen barnet skal leveres blir påvirket av dette pga min manns reaksjon på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, dette synes jeg er ett litt på kanten spørsmål...

Det er ett barn det er snakk om. Ett barn-ikke en gjenstand. Her synes jeg din mann skal møte sin ekssvigerfamilie med hevet hode for å levere barnet sitt. Det er i slike hente/bringe situasjoner at evt informasjon om barnet skal videreføres.

Kjenner jeg blir litt provosert her altså. Snakk om å sette sine egne behov foran sitt barn...

Tenk dere om da!

Skrevet

Ja men herregud, går det ikke an å være så voksne at de klarer å se hverandre i 2 min. for henting / levering ?

Tenk når barnet blir større og forstår for et dårlig forhold foreldrene har...

Har aldri hørt om noen som må ha andre personer (i begge "endene") for å få hentet / levert barnet sitt....

Dette syntes jeg hørtes veldig umodent ut.

Skrevet

ehhhh men det er helt greit at moren bruker andre til dette?

Skrevet

Ingen av dem burde bruke noen andre til å hente/levere !

Skrevet

Da tenker jeg at pappa her må være mer voksen enn mamma... sorry

Skrevet

Man bør være voksen nok til å greie å møte hverandre ved henting og levering av barnet.

Er dette seriøst innlegg?

Skrevet

...stakkars barn! Mannen din burde gro opp, så skal du se svigerfa,ilien gjør det samme

Skrevet

hva med å hente og levere i barnehagen/skole?

Skrevet

I fare for å kverka vil jeg uansett svare på spørsmålet ditt:

Skal noen andre enn mammaen eller pappaen hente barnet, så MÅ det avtales med BH-personalet først. Kommer en tredjeperson og henter SKAL DE IKKE levere barnet til dem hvis ikke de har fått beskjed.

Skrevet

Hvis ikke du gjør det i stedet for faren, så møter barnet noen det kjenner samtidig som faren slipper å møte ekssvigerfamilien.

Skrevet

Er det en mulighet for at du henter? Kanskje lettere for deg, tross alt, enn for mannen din. Og det må jo være bedre for barnet enn en tredjeperson. Håper dere klarer å løse dette på en fin måte:-)

Skrevet

Tror ikke det er snakk om henting i barnehage, men ellers.

Skrevet

Lara 29 : Er jo ikke snakk om i barnehagen da....!

Det er ikke greit at noen sider gjør det slik.....

Får vondt i magen av det stakkars barnet som lever opp i dette:(

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Her var det mange fordømmende svar. Vi vet da virkelig ikke hvorfor han ikke ønsker å møte henne.

Jeg kan med hånden på hjerte si at jeg hadde gjort hva som helst for å slippe å møte min eks, selv om vi hadde hatt barn sammen. Da hadde jeg heller sendt ungen med taxi.

Kan dessverre ikke svare på spm ditt, men ville si dette=)

Skrevet

Syns faktisk det var endel arrogante svar her!!!

Jobber som frivillig i Røde Kors der vi er nøytrale bringere mellom mor og far fordi det i disse sakene faktisk er det beste for barnet.

Her er det avtalt i mekling at det skal være slik, for at barnet ikke skal se mor å far krangle.

Prøv av og til å se at noe er til det beste for barnet, selv om dere kanskje ikke hadde valgt slik selv!

Skrevet

Er ikke helt sikker på om dette er et "provosere" innlegg,MEN jeg syns det er UTROLIG dårlig gjort av BEGGE foreldrene overfor barnet og ikke kunne hente/bringe SITT EGET BARN!! Rett og slett barnslig og EGOISTISK.DEtte mener jeg seriøst de burde tenke over....Jeg kan ha en viss forståelse viss noen av de har blitt grovt mishandlet psykisk/fysisk ol.Men da regner jeg med at den eventuelle parten ikke burde ha samvær med barnet

Dette var nok ikke det du ville høre,men be de tenke på et uskyldig barn oppi dette.Og dette barnet skjønner mer og mer...

Vis dette innlegget til samboern din du!!

Skrevet

jøss er det virkelig noen som har behov for det.... i følge horden må det da være noe galt med dem og veldig synd på ungene.

Selvfølgelig synes alle at i den perfekte verden burde mor og far være voksne, disiplinerte, siviliserte og perfekte mennesker. Jammen synd verden ikke er a4..... men det finnes helt sikkert mange der ute som ikke har et bra forhold etter et brudd.

Skrevet

Det er tross alt bare snakk om å oppføre seg voksent i max 5 min. ! Kan ikke være umulig !!

Skrevet

Spørs jo heeeeeeelt hva som hare skjedd i fortiden det. Ikke alt man kan glemme å tilgi kanskje og jeg tipper det ligger noe alvorlig bak her når en mann føler seg uvel flere dager før seansen. Sidesyn er en fin ting.

Skrevet

Så lenge det ikke er noe skade for barna at det er foreldre som henter og bringer så får han ikke noe støtte adg i en mekling. Og det er jo det beste at man gjør dette selv da man kan gi beskjeder som er viktige g at barna ser at vi kan snakke sammen fordi mange barn føler at det er deres feil at mamma og pappa er ikke sammen.

Jeg selv har min mor som henter og bringer da barna tar skade se at far ikke greier levere/bringe dem uten han må krangle, spytte og slå meg så dette står skrevet i vår samvær avtale som er skrevet av en dommer og at vi begge har skrevet under.

Skrevet

Her var det mange som forhåndsdømte ja! Vi vet ikke noe om hva slags vankeligheter denne familien har vært igjennom, så jeg synes det er dumt å si slike ting.

Jeg jobber i barnehage, og av og til har jeg vært borti skilte foreldre som faktisk burde ha en sånn ordning at de slapp å være sammen foran barnet. Tror ingen barn har godt av å se foreldrene sine krangle, og da kan det faktisk være til det beste for barnet at noen andre i familien/venner av familien henter og bringer.

Ta kontakt med familievernkontoret eller kanskje røde kors, så får du nok litt info om hva som er mulig å få til.

Skrevet

Takk for mange svar. Jeg skjønner at dette tydeligvis provoserer noen. Det er slik det er i vår familie, det er ingen av oss som ønsker at det skal være slik, men det er ikke alt man rår over dessverre. Vi tror faktisk barnet har best av at foreldrene ikke møtes. Jeg skulle gjerne stått for henting/levering. Men pga min jobb og at jeg ikke kjører bil er det umulig.

Alternativet er å sende barnet med tog. Da må moren (eller andre) kjøre barnet til togstasjonen. Barnet kjører alene ca 1 1/2 time og blir hentet av oss på stasjonen. Når mener dere barn er gamle nok til dette da? Vi tenker det er litt for tidlig ennå. Barnet er i småskole alder.

Skrevet

Hos noen er det nok sånn at man ikke greie å se at det finnes en historie som gjør tingene akkurat så ille. Kanskje det kan rette på seg etterhvert, gi det tid - og en gang i fremtiden kan man bli såpass "voksen" og få tingene såpass på avstand at man greier å treffes. Jeg mener det ikke negativt - jeg har nemlig sett dette på nært hold.

Kanskje dere kan høre med røde kors eller fvk om det finnes en slik løsning? Ellers ville jeg nok ha bitt det i meg og dratt og heller møtt exsvigerfamilien de få gangene. Eller kanskje du kan reise? Det er bare å se etter løsninger:) Og så klart, om man finner en person i en eller annen tjeneste som skal gjøre det, så må jo barnet kjenne personen først.

Vil tro at tog er litt tidlig, men det kommer an på barnets modenhet også. 11-12 år er veld et tidligste jeg kan se for meg.

Så håper jeg dette kan løse seg etterhvert:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...