Gå til innhold

Oppkjøring i overimorgen og jeg har nettopp hatt verdens verste kjøretime =(

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Jeg suger så sinnsvakt på vikeplikt fra høyre =( alt annet går strålende, men når jeg kommer inn i en typisk 50-sone med vikeplikt går det skikkelig galt. Når det er supergod sikt roer jeg skikkelig ned, og når man ikke ser en dritt peiser jeg på i 50... Ikke ser jeg bak før jeg bremser og ikke ser jeg skikkelig inn i gaten jeg har vikeplikt for... Tenker altfor mye =(

Kjørelæreren sa at hvis det ikke ble bedre i morgen måtte vi bare avlyse hele oppkjøringen, fordi han ikke trodde jeg kunne kjøre sikkert hvis jeg sto på oppkjøringen...

Jeg er helt utslitt av dette, 2 jobber, kjøretimer, mann, hus og barn og vil egentlig bare være ferdig med hele dritten. MEn det ser ut som om dette er evighetsprosjekt =(

En ting er sikkert - når jeg er ferdig med kjøretime i morgen skal jeg få med meg svogeren og så skal vi kjøre i områder med vikeplikt i MINST 5 timer!

Argh!

Skrevet

Hadde ikke du "verdens verste kjøretime" for litt siden også?

Er veldig enig med kjørelæreren din forresten, er du ikke trygg på kjøringen bør du vente med å kjøre opp, ingenting er så farlig i trafikken som folk som ikke kan kjøre...

Men det ordner seg, ikke stress, ta den tiden du trenger. Viktigste er jo at du blir trygg på kjøringen og kan alle regler...:)

Lykke til:D

Skrevet

Dårlig generalprøve pleier å gi en fin premiere! ;)

Om du stryker i morgen så er det ikke verdens undergang. Men stå på, jeg var pisse nervøs før oppkjøring og hadde aldri trodd det skulle gå bra, men vips så var vi tilbake på biltilsynet og alt hadde gått forholdsvis greit. Er jo ikke sånn at du skal være verdensmester i morgen, men du skal vise at du forstår hva bilkjøring dreier seg om, vise at du har oversikt og kontroll. Jeg føler nå tre år senere at jeg virkelig kan å kjøre. Jeg har _mye_ mer oversikt enn jeg hadde i starten og kan derfor kjøre litt mer agressivt (i positiv forstand) enn det jeg ønsket å gjøre i starten.

Skrevet

Er litt enig med kjørelæreren din på dette feltet... Er ikke jeg som vil møte deg i en 50sone i full fart og ingen overholdelse av vikeplikten. Det kan bli dramatisk.

Så uansett hvor lyst du har på den lappen så må du mestre dette først.

Lykke til med øvelsen iallefall. Du får nok take på det etterhvert.

Skrevet

Noe sier meg at du aldri bør få lappen azz...... Husk at det fins barn der ute lizz ;S

Skrevet

Joda, hadde en kjøretime fra helvete for en stund siden også, men da var jeg syk.

Nå er det nok bare at jeg er så utrolig nervøs. Jeg vet jo hva jeg skal gjøre men jeg klarer ikke konsentrere meg.

Jeg vil heller ikke få lappen før jeg er klar for det, men jeg er så drita lei av å holde på med dette. og jeg kan jo egentlig dette med vikeplikt, det har bare blitt så mye tull i det siste...

(Azz)

Skrevet

Ser at det virker litt verre enn det er. Overdrev nok litt i hovedinnlegget fordi jeg var frustrert og sint på meg selv - jeg er ikke farlig på den måten. Jeg klarer bare ikke å gjøre det riktig...

Og jeg skjønner ikke hvorfor når jeg har klart det før...

Er jeg virkelig eneste som har begynt å bli dårlig å kjøre 2 dager før oppkjøringen?

Alt annet går jo strålende...

(Forresten - jeg KAN reglene altså, jeg klarer bare ikke å kjøre helt perfekt. I dag. Men jeg hadde jo vært 7 timer på jobb først, har kanskje litt å si..)

Skrevet

Aldri bør få lappen (azz) ?

hehe, hva er det du tror, at fordi jeg var dårlig på dette i dag så klarer jeg ikke å lære meg vikeplikt fra høyre innen de neste 60 årene?

Det må gjøre vondt å være så bedrevitende... =)

Skrevet

Jeg følte også at jeg ble dårlig på de tingene jeg virkelig kunne rett før oppkjøringen. Man kan det liksom så godt at man glemmer det når man kjører. Det er nok mye nerver, skal du se!

Skrevet

Ja det er nok mye nerver=)

Jeg er helt anderledes når jeg øvelseskjører privat fordi jeg ikke har en "ekspert" som får med seg alt... Sitter altfor mye å tenker på om jeg kjørte feil i rundkjøringen, hva kjørelæreren tenkte osv...

Men det er bare i dag (og den gangen jeg var syk) dette har skjedd...

Skrevet

Ikke bry deg om det trollet der oppe....

Øvelse gjør mester, og du fikser det til slutt! Når man har 2 jobber og mann og barn og u name it, er det ikke alltid man er på topp når man behøver å være det.....Må oppkjøringen utsettes, så må den det. Sikkert til alles beste - kjedelig å stryke når man kunne ha stått hvis man bare tok seg tid til et par ekstra kjøretimer ;-)

Anywho - lykke til, husk å si fra når du har lappen i hånda da ;-)

Skrevet

Takk for det, skal gi beskjed=)

Skrevet

ingen unnskylding at du har vært 7 timer på jobb først. Ingen sympati fra meg der. Enn skal være like oppservant etter en dag på jobb enn når enn har fri når enn kjører bil. Klarer du ikke det så¨er du nok ikke klar for førerkortet ennå..jeg er enig med kjøreskolelæreren din og når han sier du kanskje ikke er klar så har han rett i det og da hjelper det ikke å komme med unnskyldinger for å forsvare seg selv etterpå.

Skrevet

Det der er jo ingenting! Holdt på å kræsje i oppkjøringa mi jeg,men sto for det;) hehehehe

Skrevet

Ja du har vel rett i det.

Selv om jeg har klart det frem til nå har det ikke noe å si, når jeg ikke klarer det i dag så klarer jeg det ihvertfall ikke på oppkjøringen for da er jeg ekstra nervøs...

Skrevet

LYkke til forresten;)

Skrevet

Takk=)

Vet ikke om jeg gidder å ta den allikevel da, siden det gikk så dårlig i dag (selv om HI var litt overdrevent...)

Haha, holdt du på å kræsje? den er kjip...

Skrevet

Var forresten ikke ute etter sympati, men å få ut aggresjonen fordi jeg er så sint på meg selv som kjørte så dårlig i dag...

Skrevet

Eg kjørte over fartsgrensen på min oppkjøring for 11 år siden. Alle sa at om du gjorde det strøyk du uansett... Det var bein og fin vei i 80 sone og jeg vet at jeg var godt over 80- men stod likevel.

Lykke til uansett på tirsdag, det kommer til å gå bra!!

Skrevet

det går nok greit. jeg var utrolig dårlig sjåfør før, og mesteparten av det var fordi jeg var nervøs.. nå går det mye bedre... og sensorene vet at det er en del nerver i spill her og ... ro ned og pust ut så kanskje du kjører bedre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...