Gå til innhold

Quinny freestyle. vogna er jo farlig...

Anbefalte innlegg

min datter på 2,5 år har ved flere anledninger tippet bakover når hun har ligget og sovet i vogna. hørt tilfeller med andre som også har opplevd dette. er det noe som tror eller vet om man kan klage på dette og få en annen vogn. de reklamerer med at den passer opp til 4 års alderen. dagmamma synes det er kjempe vemmelig at jenta kan velta når hun ligger der...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137946436-quinny-freestyle-vogna-er-jo-farlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er jurist. Dette er, så lenge du eller din datter ikek har skyld i at vognen velter, absolutt bør klage på. Du kan kreve å heve kjøpet, eller få vognen byttet i en annen til tilsvarende pris. Dette fordi vognen ikke egner seg til den bruk den er ment til når den velter. I verst tenkelige fall kan din datter skade seg, og da kan produsenten bli erstatningsansvarlig.

takk for svar. jeg tenkte også at produsenten ikke ville ha det på sin kappe hvis min datter blir skadet. dagmamma har spurt om jeg kan bruke en annen vogn for hun trodde min datter hadde brukket nakken da vogna velta hos henne.

jeg har ikke noe som henger på styret og bruker brems på når hun står rolig.

jenta mi er 95 cm lang og nesten 15 kg. skulle tro at vogna skulle tåle det. skal jeg jammen klage i butikken så lenge flere er enige med meg her. er jo nesten 1.5 år siden jegkjøpte den,men hadde jo trodd at den skulle vare ut den perioden jeg trengte vogn.

ja den er farlig. overhørte at en som opplevde noe det samme med den vognen når jeg var i en barnebutikk en gang. hun kunne ikke lagge en jakke eller stelleveske eller noe på styret uten at den tippet bakover.

fikk bare med meg at de skulle se på den....

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg opplevde at vognen tippet en gang datteren min sov i den. Da var hun ca 2 år og 12 kg. Bremsene sto på, og vognen sto lunt inne i en tom carport. Den tåler veldig lite når den er vendt framover. Har hørt kommentar om at den ikke må stå framover, men de reklamerer jo med at den kan brukes begge veier. Har ikke tenkt over at jeg kan reklamere på den...

Har aldri hørt noe negativt om velting i forhold til bg, det eneste problemet der er vel at bagen ikke er av de største, tror jeg. Om du allerede har vogna, så tror jeg trygt du kn kjøpe bag til den. Du kan jo heller evt. selge den når du er ferdig å bruke bag?

ikke farlig å bruke bagen, bare veldig liten... jeg brukte teutonia sin softbag inni sportsvognen når bagen ble for liten..

jeg har selv brukt vognen i 2 år nå og må si at det er veldig mye negativ omtale her inne om den... jeg har ikke opplevd noe neg med den..

Annonse

Jada, har akkurat samme erfaring med en vogna som deg, hovedinnlegger. En skikkelig drittvogn, for å være helt ærlig.. Tipper som bare det, her må dagbarnet mitt som har den vogna, dessverre sove i den. Jeg ender alltid opp med å sette håndtaket inntil en vegg etc så den ikke skal kunne tippe mens hun sover. Møkkavogn.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...