Gå til innhold

Den letteste vognen på markedet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan jo forresten legge til at dersom du kan sette fra deg vogna nede har du mye mer valgmuligheter, da kan du feks ha en tyngre vogn med softbag som du kan bære babyen opp i :) når du går over til sportsvogn klarer du antakeligvis ikke å få med deg ungen opp mens den sover uansett - så da trenger du ingen lett vogn.

Vurdererte Bugaboo, men synes egentlig ikke den er så fin, men vekten må nok prioriteres så jeg bør kanskje ta en nærmere kikk på den. I utgangspunket kan ikke vognen stå nede, så det gjør det ekstra komplisert dessvere.

å boy, drasse vogn opp 4 etg hver gang du er ute og triller? nei det går ikke! Snakk med naboene dine og spør om den kan stå nede. Softbag er absolutt å anbefale hvis du skal opp 4 etg.Teutonia har bra vogner og softbag funker i de fleste av dem.

Hvis du skal ha med vogna må du gå for f.eks. bugaboo bee som du kan bære og slå sammen med en hånd eller en maclaren trille, funker ikke med noen større vogner da, du skal jo ha med babyen også.. og en haug med rimi-poser, stelleveske etc etc.... Kan jo gå flere turer men ikke alltid det er ok å la barnet være alene.

Eller hva med å flytte.....?

Den desidert letteste vogna er Easy Walker Classic. Sportsdelen veier 6,8 kg.

Til og med de fleste paraplytriller med litt finesser er tyngre enn denne.

Men den har likevel kjøreegenskapene og sittekomfortet til en sportsvogn.

Andreplassen tror jeg er OTH med Easy Walker Sky hakk i hel. De veier 9 kg.

Annonse

Du kan jo ta en titt på joolz bloom, tror fremdeles den må importeres da, men er en her som la ut innlegg om en hun holder på å selge.

Den er ganske lik bugaboo, men den kan stå oppreist når den er sammenlagt. Da tar den veldig liten plass, og da får du kanskje lov å ha den stående nede?

Ellers tenker jeg også på easywalker classic, den fungerer iallefall veldig bra som bagvogn og som sportsvogn når ungen blir litt større, minuset er at bagen er litt liten og sportsvogndelen er ikke helt egnet til babyer under 8-9 mnd da den ikke har full liggestilling, men en hvilestilling som blir litt bratt for de minste. Så kan bli en periode mellom bag og sportsvogndel hvor du trenger noe annet...Men kan godt være det går greit også!

Det går jo eventuelt an å lage til med pose og ett teppe nede i dumpen mellom ryggen og setet som jevner ut litt, da blir hellingen på ryggen mindre og den er greiere for mindre babyer også.

Da har du iallefall en vogn som skal kunne vare ut vognperioden.

Du kan jo se på tfk også, dette er en god vogn med stor babybag og stor sportsvogndel som garantert varer ut vognperioden. Den har også nesten full liggestilling så her kan du både bruke bagen lenger + at sittedelen passer bedre for mindre barn/babyer en f.eks ew classic. Du har jo barnet vendt fra deg, men med titteluke så har man noenlunde oversikt likevel.

Den veier litt, så når du bruker bagen så må du sikkert regne med å gå to turer for å få med begge deler opp. Men på sportsvogndelen så har den bærehåndtak, sånn at en er grei å bære sammenlagt. Da skal det være mulig å få med seg både vogn og barn på en gang (du kommer til å bli sterkt i armene iallefall =)).

Og det er gjerne når barnet er så stort at det sitter i sportsvogndel at det er skummelt å la barnet vente i leiligheten mens du må gå flere turer, når babyen liggeri baggen så ligger den jo der til du kommer opp igjen.

Ellers så er det ikke noe must at vogna skal vare ut vognperioden, kjøper du vogner du får en god pris på nårdu selger den evt. kan kjøpe brukt så trenger du ikke tape så mye på å bytte vogn når ungen er litt større. Er ofte sånn at de vognene som er best for babyer/de minste barna ikke er like gode for de større barna og omvendt.

HM!! Det skal neimen ikke være lett! Ikke bare bor vi i fjerde uten heis, men det er også fire trappertrinn opp til selve inngangsdøren også, så jeg kan se at dette kommer til å bli mye mas. Jeg tror vi bare må kapitulere og la vognen stå nede.

Takk for tipset med OTH og TFK! Vogner jeg ikke ante eksisterte.

Jeg ser for meg at babybjørn kommer til å bli VELDIG mye brukt!! :=)

Har du bilen din i nærheten av leiligheten? Om du har det, så kan du jo satse på en mykbag og heller sette igjen den "tyngste" delen av vognen på bakkenivå i bilen... Eller så trot jeg at jeg hadde satset på en av de lette trillene som du kan ha bag på slik at du kan "slenge" understellet på ryggen og bære bagen opp...

Heisann! vi bor også i 4 etg uten heis. jeg lar vogna stå nede. Har aldri hørt non klage. Selv om det ikke er lov. nå for tiden står sportsvogna mest i bilen, siden størstemann ikke bruker den så mye i nærmiljøet.

Vi hadde en superliten softbag da han var baby. en som fikk plass i bagvogna (solgte på barnas beste som nå har blitt reflex kjede). men nr 2 kommer, kommer jeg til å ha 2 vogner nede:-/ En tvillingvogn og en vogn til bare baby. Bare ta det som en selvfølge at du skal ha vogna stående der nede. Ingen som forlanger at du skal drasse den opp 4 etg! Evt har dere kjeller du kan sette den ned i? blir jo isåfall bare en trapp..

Når gutten vokste ut av bagen, bærte jeg han opp med bare armene. i begynnelsen voknet han av dette, men ble fort vant til det også;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...