Gå til innhold

Ergo bæresele

Anbefalte innlegg

Mulig jeg spør på feil plass, men vet ikke hvor det passer å legge inn dette spørsmålet ellers...

Jeg har kjøpt en ergo bæresele. Er det noen her som har brukt det til nyfødt? (jeg har bare brukt den til eldstemann fra han var ca 1 år) ser at det er meningen å bruke sånn babyinnlegg til nyfødte. Nå får jeg sommerbarn da, og syns de innleggene ser temmelig tykke/ varme ut for denne årstiden.

Vet du om man MÅ ha sånn innlegg i? evt om man kan bruke et helseteppe istedet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137944747-ergo-b%C3%A6resele/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vell litt fare for at babyen kan ramle ut om ein ikkje bruker det innlegget og at det blir lite stødig. Tenker berre høgt her :)

Har kun brukt min ergo frå 6 mnd alder, så har ingen erfaring med det.

Anbefaler elastisk sjal eller ringslynge til så liten baby.

Ok! takker for svar til dere begge! Har sjekket ut litt på finn, men vanskelig å bestemme seg om man skal kjøpe sjal eller slynge syns jeg. syns det ser lettest ut å ta på ringslynge, men ser også på nettet at mange ikke har brukt sine slynger som de skal selge. elastisk sjal derimot ser penest ut, men tenker at det blir varmt i sommervarmen med alt det stoffet rundt seg, og ser vanskeligere ut å få skikkelig på seg. hmm ikke lett dette, og begynner å bli litt stresset når jeg tenker på at babyen er her snart og skulle gjerne hatt noe i hus før den kommer;)

kommer dere på fordeler / ulemper ved disse to? med tanke på at jeg er helt fersk i dette?

Jeg har aldri brukt noen av delene, men såvidt jeg har fått med meg (er mye på tetttinntil.no) så er det en høyere terskel/vanskeligere for å få til å bruke ringslynge enn det er med elastisk sjal.

Ang varme så blir bæretøy varmt uansett, det er jo kropp mot kropp, men Mam Eco elastisk sjal skal visst være svalere enn de fleste andre, det er laget delvis av hamp. Kan bla. kjøpes på Vidunderbarn: http://www.vidunderbarn.no/kategori.php?kategori=7&subkategori=21

Ikke er det så vanskelig som det ser ut å få elastisk sjal på seg heller, bare sjekk denne videoen:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...