Gå til innhold

Provera og Pergo!!! Noen med erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet Provera tabletter og Pergotime på Fredag!!!

Noen som har blitt gravid med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nå endelig blitt gravid etter 32 pp, og det på første pergotime kur :) så jeg har god erfaring :)

Skrevet

Oi! Gratulerer så mye!!!

Nå ble jeg glad!

Da ser jeg at det er mulig iallefall!!!

Tok du provera først? Eller hadde du EL av deg selv?

Hva gjør egentlig Pergo???

Hadde du noen bivirkninger?

Skrevet

Åh,så misunnelig på en kjempe god måte.smiler til deg.begynte med dobbel pergo kur i dag så da gjenstår det å kose minst annen hver dg etter at tanta er borte.

Skrevet

Heisann!

Jeg gikk på både Provera og Pergotime da jeg ble gravid. Jeg fikk Provera pga spotting og Pergotime for å sette litt fart i EL som gynekologen sa.

Jeg fikk enkeltkur og ble gravid på første pp med dette, så her er det god erfaring med disse to:)

Skrevet

Å! Så bra! Gratulerer!

Men, er det først etter Pergoen man kan bli gravid?

Eller kan jeg bli det under Proveraen også???

Skrevet

Jeg fikk Provera pga spotting som gynekologen mente var pga tidlig økning i østrogen etter EL og at progesteron derfor fort gikk ned. Dette gir jo et signal til kroppen at man ikke er gravid og dermed at slimhinnene i livmoren går til grunne. Dette vil si at et evt befruktet egg vil gå til grunne sammen med slimhinnen.

Så det vil jo da si at dersom jeg hadde fått et befruket egg ville jeg hatt god sjanse for å bli gravid, men fikk også Pergotime så fikk ikke testet dette ut. ;)

Skrevet

Jeg fikk kun pergo, som stimulerer eggløsningen. Jeg vet ikke om jeg hadde det fra før, men det ble hvertfall full klaff etter bare en runde :-) jeg hadde absolutt ingen bivirkninger som jeg kan huske, kanskje litt boblete i magen eneste, men det var ikke så ubehagelig det da. Masse lykke til :-)

Skrevet

hey, jeg begynte på provera først også videre til pergotime. jeg var så heldig å fikk mensen dagne før siste tablett(provera) så da fikk jeg begynt før på pergotime, så nå var jeg ferdig med kuren min på søndag så nå er det bare å sette i gang resten, har du noen barn fra før?

Skrevet

Å! da var du jo super heldig! Jeg ser for meg at jeg må vente på mensen i 10 dager etter siste tablett! (som er på Søndag)

Gleder meg til å begynne på Pergo!!!

Håper det virker på meg!!!

Ja, jeg har en datter på 4 år! Hvor gammel er Patrik da?:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også gått på provera og pergo . Eg fikk TR to dager etter eg tok siste provera kur, så du slipper sikkert og vente i 10 dager! Er ferdig med pergokuren også, er vel egentlig ferdig med EL også! Så nå krysser eg fingre og tær og håper det fester seg en spire :) Ser jo ut til at det er mange med positive erfaringer her da, så nå ble eg veldig optimistisk! Det er bare så ufattelig lenge til eg kan teste, føles hvertfall veldig lenge til.

Lykke til alle sammen :)

Skrevet

Er det noen som vet om det er farlig å begynne på Pergo uten å ha snakket med legen? Er så lei av å vente, og vet at jeg sliter med eggløning, men legen synes jeg skulle vent litt lengre før jeg gjorde noe mer....åååå.

Men vet at jeg kan bestille pergo på nettet.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville bestilt pergo over nettet. Leste et sted at legemidler fra utlandet ofte ikke innehold det samme som her... dessuten er det nok lurt å få en grundig legesjekk først, jeg tro at om du feks har cyster, kan de bli større med bruk av pergo??? (Husker ikke hvor jeg leste det). Uansett er det en grunn til at en må innom legen :-) bestill deg time med en gang, så går det nesten like fort som å bestille fra utlandet :-)

Skrevet

Har faktisk både vært hos lege og gynekolog. De sier begge at alt "Ser" normalt ut. Og at jeg iallefall skal prøve et halv år til før de vil gå vidre med behandlig. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Samboern min feiler ingenting. Tar ellers bidro. Men ikke noe resultat så langt.

Men det er nok bare meg som er verdens mest utålmodige menneske. Burde vel egentlig bare slutte å tenke så mye:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...