edvina har fått en gutt Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 De har nudler og div annet også, og det jeg har menst lyst på(er kvalm for tiden) er tom ka gai suppe. Dette er en nudelsuppe med sitrongress, lylling osv. Er det noen som vet om det er noe i denne suppen som ikke er ok for oss gravide.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 Om det er kokt mat så går det vel fint?
edvina har fått en gutt Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 fa.. ser at en ikke skal spise sitrongress når en er gravid, det vil si at en skal holde seg unna oljen, må vel bety det samme det. Og jeg som hadde så lyst på....
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Hvem sier en ikke skal spise sitrongress? Hvor står det? Jeg spiste det forrige gang jeg var gravid som del av krydder i ulike gryter og da var det ingen retningslinjer som sa noe om det?
edvina har fått en gutt Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. juni 2008 søk på sitrongress of gravid så får du en masse linker. Det har til og med blitt brukt som prevansjonsmiddel, jeg blir gal....
meg & to små vampyrer Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hmmm, men allikevel er det ikke en av de tingene som man frarådes å spise som gravid i Norge da. Offisielt. Hadde det vært veldig skadelig og påvist og bevist skadelig hadde det vært frarådet å spise det offisielt. Jeg tror ikke det er så farlig. Men klart man må jo kjenne på det selv..
AccidentalMum Skrevet 8. juni 2008 #7 Skrevet 8. juni 2008 Men står det ikke at sushi er ok på den siden hvor det står listet opp hva man kan og ikke kan spise...? Fordi den sushien man får servert i Norge har vært frosset og bakteriene er borte. Jeg spiste ofte sushi i begynnelsen av svangerskapet, da jeg også tok meg selv i å jafse sardiner rett fra boksen.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. juni 2008 #8 Skrevet 8. juni 2008 Har jeg aldri hørt om. Jeg har spist masse thai-mat gjennom hele svangerskapet, og er nå 35+2 med en aktiv jente i magen. Pleier ikke å bestille retter med sitrongress siden jeg er allergisk mot det, men det har jeg aldri tenkt på gitt. Og i grønn og gul curry er det jo gjerne litt sitrongress også. Så det går nok bra Det eneste jeg har gjort er å spise litt mildere mat enn ellers, siden jeg får så mye kynnere av sterk mat for tiden.
edvina har fått en gutt Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. juni 2008 på mattilsynet sine sider, er det bare oppsummert vanlig norsk mat, sitrongress papya o.l regnes kanskje ikke som det...enda.Hadde sikkert gått bra med den suppen. men nå har jeg kastet opp to ganger i dag, og orker ikke tanken en gang lenger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå