Gå til innhold

Melkeprodukter i rugetiden!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest her inne at det anbefales å holde seg unna melk og andre melkeprodukter frem til embryoet har festet seg.

Hvor kan man event lese om det og er det bare et kjerringråd???

Er i generelt glad i youghurt, ost, fløteis ;) (nå i varmen) og latte og jeg fikk litt panikk om en kan si det slik ettersom jeg har tyllet i meg det som verre er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det har jeg ikke hørt noe om. Er det andre ting man bør holde seg unna og? Bør man følge den gravid lista jeg har sett her kanskje? På matportalen.no står det noe o hva man skal holde seg unna som gravid ihvertfall.

Skrevet

Har jeg aldri hørt om i allefall...

Og det strider jo veldig i mot klinikkens ord som sier "lev som normalt".

Hvor kommer den påstanden i fra egentlig...?

Skrevet

Jeg leste dette av en bruker på Ønskebarn. Men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke tror særlig på det. Måte på hysteri liksom.. Hadde det vært farlig med meieriprodukter så hadde klinikkene informert oss om det. :-)

Skrevet

Jeg håper inderlig det er en overdrivelse av et kjerringråd, men noen skrev at det danner seg slim som vanskeliggjør festing.....vanskelig å sile ut tull mot det som har noe for seg.

Skrevet

Det jeg har lest tidligere er at melke produkter er slimdannende,

og derfor bra i forhold til forsøk og ruging,hvor et vellykket forsøk er avhengig av fin og tykk livmorslimhinne...

Så jeg ville spist is med god samvittighet jeg :o)

Skrevet

Tror man skal holde seg unna er melkeprodukter som ikke er pasteuriserte, mente å lese dette et sted..

Skrevet

Jeg beklager, men dette vil i alle fall jeg kalle "tøys" :-) Vi skal spise som om vi er gravide i rugeperioden, og hva det betyr kan leses her:http://matportalen.no/Emner/Gravide

Som en annen sa, så er det kun melkeprodukter laget av/med upasteurisert melk vi ikke skal ha i oss.

Så her er det bare å slå seg løs med melk, yoghurt, is og andre godsaker :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...