L<3E<3 Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 blir vell til at vi skal ha d no, men jeg skjønner meg ikke helt på pris lista på st.olav. hva er pris??
74skytte Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 I det offentlige så koster et forsøk 1500,- kr å gjennomføre. Så kommer medisiner, og det er forskjell til person til person. Vi brukte ca 10000,- kr på første forsøket. Når du kommer over 15000,- i medisiner, så får du tilbakebetalt det over 15000,- fra nav. Når det gjelder privat, så er det dyrere for forsøket, med det med medisiner er det samme. Vet ikke om st.olav er offentlig eller privat? Lykke til!
L<3E<3 Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 st.olav er vell offentlig. så dyrt d skal være da!!
rnolsen Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 Det kan vel være verdt å nevne at dersom du kommer over 3000,- på sykehuset, så vil det overskytende også kunne bli tilbakebetalt. Dette er jo kun aktuelt dersom det viser seg at tre forsøk må gjennomføres. For å unngå misforståelser: Ved IVF forsøk, så er det to forskjellige egenandeler som gjelder. Nr. 1 er 3000,- for medisinsk behandling og opphold på sykehus (uthenting, innsetting, blodprøver, etc.) Nr. 2 er 15000,- for medisiner. Dette er altså alle medisiner som du får resept på fra IVF. Litt varierende hvilke medisiner som blir brukt, men ting som Synarela, Ovitrelle, Puregon, osv. Disse egenandelene gjelder pr. 3 uthentinger, (eller til graviditet dersom færre forsøk trengs).
MK73 Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Hei! Den første egenandelen du nevner har jeg ikke hørt om før. Vi har gjennomført 3 forsøk og ingen har nevnt dette, jeg har heller ikke funnet noe om dette i materialet jeg har lest. Den informasjonen jeg har fått er at egenandelen per forsøk er 1500,- dvs 4500,- totalt for tre forsøk. Kan du fortelle hvor jeg kan finne denne bestemmelsen slik at jeg kan ta det opp med sykehuset? Takker.
V.I.Bebbi er gravid Skrevet 10. juni 2008 #7 Skrevet 10. juni 2008 Bare og begynne å spare,vi fikk svar allerede tre uker etter søknaden var sendt. Så vi rakk ikke å spare noe. Medisiner kom på mellom 10 000-12 000 på første forsøk tilsammen,først 10 000 også kom det på alt det en skal hente på apoteket rundt uttak og insetting. Eggløsningsprøyta+smertestillende+crinonegele. gelen koster over 1000kr Reise og opphold, så har det kommet på over 6000 på 5dager,alt en skal så koster det. Mat,Parkering,Hotell,Drivstoff.ennå så har vi noen dager til. Men dette får du jo dekket,men en må jo ha pengene der og da. (alt dette var noe jeg ikke hadde fantasert om at skulle koste så mye) St.Olavs hotellet er dyrt men alle hotellene i byen er fulle pga mye som skjer i byen nå,så vi har ikke noe valg.Har hørt at Elgseter hotellet er billig og er rett over veien for St.Olavs,og gratis parkering.Vi fikk ikke plasss der for det var fullt. Lønner seg og ringe i god tid og bestille og heller ringe og utsette dag for dag hvis noe blir utsatt.Vi har gått hver dag og ventet på svar om vi får beholde rommet.slitsomt. Håper du/dere ble litt klokere,eller så er det bare og spørre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå