Gå til innhold

Under medarbeidersamtalen spurte sjefen om jeg var stokk dum...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde medarbeidersamtale for rundt en uke siden. Han spurte hvordan det gikk (jeg ble ansatt for rundt 3 mnd siden). Jeg sa at det var veldig mye nytt å sette seg inn i, så jeg syntes kanskje at det hadde gått litt saktere enn jeg hadde sett for meg...

Da spurte han meg om hvorfor jeg trodde det hadde blitt sånn, om det var fordi jeg var stokk dum!

Jeg ble helt satt ut og svarte bare "nei, det tror jeg ikke, men takk for den!".

Jeg trives ikke helt i jobben og etter denne samtalen, vurderer jeg seriøst å si opp...

: (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hørtes ikke helt god ut........

Skrevet

Er han stokk dum eller? Kan jeg ikke si sånn! Tror jeg ville revurdert jobben selv da.

Skrevet

Herregud, det går ikke an å si sånn! Det er så mange der ute som ALDRI skulle ha sittet i sjefsstolen, null sosial intelligens. Hadde fått helt hakeslepp jeg, hva sier man til sånt da? Hva er poenget med medarbeidersamtaler når man får slengt sånne frekkheter i trynet?

Er dette øverste instans i firmaet? Hvis ikke, ville jeg gått til sjefen over ham og snakket om dette. Hvem vet hvor mange han går rundt og fornærmer på daglig basis.

Skrevet

En medarbeidersamtale skal være saklig. Dersom han mener at du ikke gjør en god nok jobb og det er ment å være en advarsel, så må den være konstruktiv. Aml sier at advarsel skal gis om det er en grunn til det. Ingen kan sies opp på slikt grunnlag uten at advarsel er gitt (med mindre man er i prøveperiode) Arb.taker skal ha mulighet til å endre sin atferd/gjøre en bedre jobb, alt etter hva som er grunnen.

Måten din sjef håndterte situasjonen på, minner meg om mobbing. Jeg ville gått videre med dette til nærmeste overordnet. Han har sikkert en sjef over seg.

Aner jo ikke hva du jobber med, men alle trenger en innkjøringsperiode. Dersom du har mulighet til å bytte avdeling/seksjon eller noe, så søk om det. For når ting har utviklet seg slik så tidlig, så blir det som regel ikke bedre.

Men for all del: ikke bare si opp uten å formidle dette videre til noen. Denne sjefen skulle vært sagt opp selv!

Skrevet

*rister på hodet* Er det mulig å vera så usaklig og frekk? Er enig med ho over her: dette kan minne om mobbing, og eg synes du skal ta det opp med sjefen hans igjen.

Heads up! Ikkje la han få lov til å såre deg. Hev deg over dette. =)

Skrevet

ehm ??

fy faen,hadde blitt jævla sur da,og hadde seriøst vurdert å si opp også..

Skrevet

Dersom en sjef sier noe sånt, så kan det være starten på noe mer som kan komme ut av kontroll. En venn av meg opplevde noe lignende, og det som kom var ett år med daglig trakkasering og mobbing. Tenk å få høre at du er dum, udugelig, ikke verdig livet osv i ett år? Min venn endte med selvmordsforsøk. Sjefen gikk fri fra anmeldese og straff.

Sier ikke dette for å skremme, men vær obs på at mennesker som får seg til å si sånt noe kan ha mer gørr på lager. Og da er det kanskje best å veurdere om dette er jobben jeg ønsker å ha?

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for all støtte og saklige tilbakemeldinger!

Nå er jeg i alle fall sikker i min sak. Jeg kòmmer til å ta det videre og så kommer jeg nok til å si opp. Følte meg skikkelig nede etter den samtalen, men bestemte meg for å ikke bry meg om det. Men nå har jeg ombestemt meg!

Dette vil jeg ikke finne meg i... Så i morgen, da er jeg klar for kamp! ; )

Skrevet

Det er bra! Ingen skal komme her og pelle deg på nesen, i alle fall ikke sånne fysaker som det der....

Lykke til! ;-)

Skrevet

All min støtte!

Les deg litt opp på reglene for å håndtere slike saker sånn at ihvertfall du gjør alt riktig.

Sjefen din har jo allerede brutt reglene for medarbeidersamtale på det groveste.

Du skulle først fått en innkallelse til samtale hvor det også skulle stått hva dere skulle snakke om.

Dessuten skulle hele samtalen blitt skrevet ned og begge parter skulle ha godkjent innholdet, for deretter å arkivere det.

Irriterer meg at så få sjefer vet hvordan de faktisk er lovpålagt å holde en medarbeidersamtale.

Det er en samtale mellom to helt likeverdige parter.

Gjetter på at dette ikke er det eneste overtrampet han har gjort, eller kommer til å gjøre.

Lykke til!

Skrevet

Ikke si opp enda, om du er organisert så kontakter du fagforeningen og tillitsvalgt, det dummeste de fleste gjør er og si opp og miste rettighetene sine.

SÅ IKKE SI OPP ENDA!

Det er sjefen det er noe galt med, ikke deg.

Sykemeld deg om så det er mobbing det han driver med.

Skrevet

Har dere ikke en tillitsvalgt på arbeidsplassen?? Jeg er av og til blitt spurt av kollegaer om og delta på arbeidssamtaler pga de føler det kanskje kan bli ubehagelig.. Og du kan ha med deg tillitsvalgt.. Lykke til.. =)

Skrevet

hehe huff.

Kanskje ikke sjefen er helt fornøyd med deg og vil presse deg ut?

Skrevet

Vel, mulig det, men det var vel uansett ikke nødvendig å få frem budskapet på den måten!?

Skrevet

Ikke noedvendig ... men sikkert effektivt. Du holdt paa aa si opp paa flekken, ikke sant? Ikke godta slik behandling. Du har krav paa opplaering, oppfoelging og saklige tilbakemeldinger.

Skrevet

Huff

Hvor er jobben? Høres ut som MIN forrige jobb..

Jeg fikk høre slike ting, og at jeg trengte hjelp oppi hue mitt! Jeg slutta!

Skrevet

Jobben er i Oslo og ja (!!) jeg tenkte på å si opp der og da, men kom heldigvis på bedre tanker...

: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...