Gå til innhold

SA på bursdagen min:(

hemmeliggravid

Anbefalte innlegg

hadde bursdag i går og aborterte på kvelden, rar bursdag gitt.. har masse spørsmål jeg håper noen tar sg tid til å svare på.

kan man begynne på p- piller ved første mens etter SA?

hvor lenge blør det?

er det normalt å blø bare i noen timer og at fostere blør ut og så kommer ikke morkaka før noen dager etter(uten blødning mellom)?

er man frisk og rask og klar for jobb med en gang etter en utskrapning?

hvor lenge bør man vente med sex?

når kan man prøve å bli gravid igjen?

er kroppen normal igjen etter at alle rester er ute eller vil man fortsatt bli påvirket av hormonene og sånn?

Fortsetter under...

Begynner med å si hvor leit dette var for deg - har selv mistet tre ganger, så vet veldig godt hvor tøft det er...

P-pillene vet jeg ikke noe da jeg ikke har gått på det på årevis.

Da jeg mistet første gangen i uke 10 hadde jeg ikke utskrapning da det var en såkalt blighted ovum, og livmoren ordnet bra nok opp selv (var til ultralyd-kontroll for å sjekke om det var rester igjen etter fire dagers blødning). Blødde i ca 10 dager. Andre gangen var jeg 14+3 på vei, så da hadde jeg utskrapning, og blødde i to uker etter den. Nå siste SA 23. mai var jeg 12 uker, hadde også da utskrapning, og blødde i 10 dager. Det varierer mye hvor lenge folk blør, men de fleste er vel ferdig etter ca to uker - tror jeg...

Dersom morkaken ikke kommer ut på noen dager, vil jeg tro du vil få smerter og kanskje feber - er jo infeksjonsrisiko dersom det er rester som ikke kommer ut og det er åpent opp til livmor.

Etter mine to utskrapninger har jeg ikke vært klar for jobb - hverken fysisk eller psykisk! Har hatt menssmerter i ca fire-fem dager etter som jeg har tatt Ibux og Paracet for, og psykisk har jeg vært helt nede. Dette som det meste annet varierer fra person til person selvfølgelig, men kjenn etter hva som blir riktig for DEG! Alt er normalt, og ingen skal tvinge deg ut i jobb rett etterpå!

Du skal vente med tampong-bruk og sex til du er ferdig med å blø. Dette pga infeksjons-faren.

Du kan prøve å bli gravid etter å ha hatt en normal menstruasjon etter at du har blødd ferdig etter SA.

For meg så har det tatt ett par-tre uker før hormonene har forlatt meg, har hatt ømme pupper til da. Ellers er en jo langt nede emosjonelt pga at man har mistet, så hvor mye som er hormoner som gjør at en er lei seg, eller situasjonen er jo vanskelig å si.

Håper du fikk noen svar, selv om dette er mine erfaringer!

Uansett masse lykke til videre, håper det går bra for deg neste gang, men nå skal du bare komme deg og ta vare på deg og din kjære, så kommer nok deres lykke-liten en gang:)

God klem, Monika

å så godt å høre at det var en ekstra der:D Det var akkurat det jeg håpte på da jeg mistet, at et lite ekstra under skulle ligge igjen.. Men så heldig var jeg ikke.

Håper det går bra med deg og det lille miraklet ditt da videre, og at du slipper å komme tilbake til denne gruppen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...