Gå til innhold

Dere som synes simo er tung

Anbefalte innlegg

Den er jo ikke så veldig mye tyngre enn andre. For å få en solid og god vogn må man jo nesten regne med bittelitt ekstra vekt.

Den er stor og god også.

Det blir helt feil å sammenlikne denne skikkelige vogna mot disse 3hjulingene.

Det er jo et helt annet valg, til helt annet bruk.

Så dersom man trenger en solid vogn, blir man ikke fornøyd med en joggevogn.

Til de helt store, så holder en trille.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137942147-dere-som-synes-simo-er-tung/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ikke helt enig i det du skriver. Da det virker som at du mener at trehjulinger ikke er like solide som en Simovogn. Det kan jeg skrive under på at de er, fordi jeg har hatt både flere simo vogner, inkludert simo kombi og flere trehjulinger. Det fins mange skikkelige vogner som er trehjulinger, bla OTH urban jungle.

Greia med 4hjul vs.3hjul er at bagen på endel 4hjulinger er større enn hos mange 3hjulinger. Men jeg synes 3hjulinger er mye lettere å kjøre og manøvrere på alle slags føre, og de trehjulingene jeg har hatt er mye bedre på snøføre (også dyp snø) enn Simovognene.

Allikevel, jeg disser ikke Simo som noen dårlig vogn. Det er kvalitet, eleganse, herlig vuggende demping, vind og vanntett stoff og god, romslig bag. Men den er tung og det blir nok ikke mer Simo på meg med det første :) Om man trenger en solid vogn, kan man bli like fornøyd og vel så det, med en god trehjulsvogn!

Enig med deg over, har hatt Simo vogn, god og solid vogn, men hadde den ikke lenge nettop pga tyngden, bytta den til en like solid 3hjuling og er fornøyd med det!

Det er jo like mange meninger om barnevogner som det er mødre, så det viktigeste er at hver enkelt er fornøyd med sin vogn, samme for meg om andre har stokke vogn eller Simo, bare de er fornøyd selv og at barnet har det bra oppi vogna!

Jeg er enig med HI i at 3 hjulinger ikke er skikkelig vogner, ikke til en liten baby. Dette fordi de fleste 3 hjulingene ikke er vendbare. Som hovedvogn til et barn under 1 år syns jeg at man bør ha en vendbar vogn. Og sånn som OTH har altfor liten bag, kanten på bagen er veldig lav, så den er lite lun. Dessuten har 3 hjulingene lite fjæring, og til en liten baby er det noe som er kjekt å ha.

Simo derimot er veldig BABY. Når ungen er rundt året bytter man jo bare ut simo vognen med en kjempe lett trille og bruker simo i bhg. Men det finnes jo lettere alternativer til simo! Feks. Teutonia eller Brio. God fjæring, stabile, vendbare og lune vogner det også, bare de veier mindre og er nettere. Men selvfølgelig simo har størst bag og noen liker det klassiske utseende til simo best.

er enig med deg at 3-hulinger ikke er bra, men jeg som sliter med bekkenløsning enda, klarte rett og slett ikke å bruke simo. syns den er for tung jeg. solid eller ikke. det er 4-hjulinger som er lettere enn simo da. og vil ikke si at jeg merker noe særlig på kvaliteten akkurat.

det at simo er så stor, har jeg aldri egentlig telt med engang fordi jeg har en liten baby som fikk plass mer enn lenge nok i andre bager (kun quinny som ble for liten for tidelig). selv syns jeg at det blir for mye fjæring i simo.

og så fins det jo 4-hjulinger som har svingbare hjul også. det er ikke bare 3-hjuinger. ser mer må 3-hjulinger som triller og ikke en vogn.

men det er jo smak og behag også. derfor de kan selge så mange forskjellige vogner ;) alle til sitt behov :)

Annonse

Det hjelper jo lite med alle flotte argumenter for Simo om man ikke klarer å dytte den opp bakkene!!

Min bekkenløsning og 4kg baby (som jo kun har blitt tyngre og tyngre det siste året..) tillot kun easywalker eller bugaboo. Sistnevnte er vendbar, så da ble det den. Og vet du hva? Den har jammen stoor bag også! Større enn Emmaljunga f.eks. Nå er riktignok bugaboo en 4-hjuling, ikke en av disse 3-hjulingene som noen påstår har så små bager. Oppfordrer de av dere med den oppfatningen å sjekke ut TFK! Stor, romslig bag, kjempegod vogn, super kvalitet, og kjempegod trillekomfort:)

Tung er jo én ting, den tar jo så sinnsykt stor plass at hvis man skal på ferie eller bare i butikken og må ha bil så trenger man jo van for å få plass. Jeg også har hatt Simo, veldig fin til små babyser, men byttet ut min etter 3 mnd til en Teutonia, også 4-hjuling. Syns den var MYE bedre og mange flere "oppdaterte" finesser, Simo har virkelig ikke hengt med i produktutviklingen. Til minstemann har jeg hatt OTH fra starten av, syns dette er den absolutt beste vognen, men dumt at man ikke kan snu den mot meg, så jeg har hatt en ekstra vogn i tillegg.Men ikke si at trehjulinger ikke er like gode vogner, signere på Teutonia spirit s3, har ikke hatt den selv, men kjenner mange som har den, den kan du ha mot deg og er en veldig solid trehjuling. for oss som går mye turer i skog og mark er det helt uaktuelt med simo som har en fjæring som en danskebåt i storm.

Har både simo og OTH. Begge vognene er veldig solide og gode. Jeg synes OTH er bedre enn simoen, den er stødigere syns jeg da. Har brukt begge med bag og som sportsdel og sverger til OTH pga at den er lettere å trille og lettere å løfte. Bruker OTH både i by og i terrenget. OTH egner seg mye bedre i terrenget fordi den er så lett å manøvrere.

Så du kan ikke kategorisk si at det er to forskjellige bruksområder på en trehjuling og en firhjuling!

har hatt simo, teutonia og oth. sistenevnte er den jeg er mest fonøyd med. minuset er at sittedelen ikke kan snus mot meg. simo er klassisk, fin å se på...men altfor tung for meg som må ha den med opp/ned to trapper hver eneste dag...ble iallefall for tung når snuppa vokste litt.syntes også at simo har litt for mye fjæring, kjempegod å trille rett fram, men tung å snu, løfte osv. oth kjempegod å trille, lett å ta med seg i trappa(For min del) å er også kjempepen.

Hvorfor bruke så tunge og store vogner når barnevognindustrien har lagd ting som er mye bedre for mor i tillegg til at ungen har det like bra i de vognene.

Var på ferie med noen som hadde Simo til babyen. For det første tik det all plass i bilen. Og vi var klar på 1 minutt tok det de 5-10 minutter å rigge inn og ut. Og jeg kunne med min trehjuling inn i alle butikker og gå mellom stativene mens min venninne med simo måtte ofte stå utenfor å vente. Og de måtte bære simoen sin på stranda. Vi kunne trille.

De solgte Simoen når de kom hjem og kjøpte samme vogn som oss.

Nei, hvorfor gjøre livet mer komplisert sier nå jeg. Men hver sin smak.

Det var en nytelse å gå over fra ei stor vogn til OTH. Jeg hadde betennelse i skuldrene som ble mye verre av å dytte rundt på ei vogn som veide nesten 20 kg, og i tillegg løfte på den hver gang jeg skulle snu.

Vi har fortsatt 4-hjulingen, men jeg tror faktisk jeg heller vil kjøpe bag til OTH'en hvis vi får flere barn. Det er helt suverent å slippe å henge på håndtaket for å komme seg rundt i butikker, slippe å ta pustepauser når vi skal opp bakker og så kan den legges helt flat med et enkelt grep.

Jeg var en gang skikkelig skeptisk til trehjulinger, men ble frelst så fort jeg fikk prøvd en selv.

Annonse

jeg har /hatt : Simo, tfk, carena, teutonia, emmaljunga, flere modeller av de samme merkene.

En ting er sikkert, Hver vogn til sitt bruk!!!

Simo er suveren babyvogn med suveren demping,lun og god og solid. Tfk twist har like god demping,er like lun og god, men litt dum for de minste( under 1 år) pga ryggen legges ikke helt flat,slik at de sklir litt ned i setet og får feil vinkel i nakken...

Hjelper ikke å stramme selene heller...

men den er super til litt større barn.

Alle vogner med luftkanalhjul ligger mer "løst" oppå veien,slik at de rister mer, i forhold til lufthjul.

men triller man kun på asfalt,har det ingenting å si.

Carena er god som søskenvogn, de andre modellene deres er bare røkkel!!

Teutonia er fine og gode, men korte i liggelengden, når barnet har bikket 2 år,er vogna liten og knapp..

En viktig ting, til barn over ca 1 1/2 år, er de ikke viktig med full liggestilling,og dermed ikke nødvendig med regulerbart fotbrett heller....

det er ikke så comfy for en større unge å ligge flatt ut på ryggen på et litt hardt underlag, bedre å sitte i hvilestilling. Det er anderledes med babyer, de ligger jo best flatt.

Simo er tung. Og er klønete å ta inn og ut av bil. Og tar masse plass.

Og jeg elsker den!

Simo er deilig dyp og duvende, fantastisk fjæring og lun og trygg. Jeg har en dypvogn fra forrige baby som skal brukes til den nye babyen når han kommer. For meg er Simo den ultimate klassiske babyvognen og jeg kunne ikke tenke meg en annen vogn helt i starten.

Men når dypvognperioden er over, da foretrekker jeg helt andre vogner! Min absolutte favorittvogn er OTH, den gir faktisk meg den samme følelsen av ekstra komfort og kvalitet som Simo gjør. Nå har jeg en Phil&Teds Vibe som også er både lett, praktisk og lekker (venter to tette).

Nei, jeg velger ikke Simo eller trehjuling, men begge deler!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...