Gå til innhold

Kan barn få feber av sol? Skjønner ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på stranda i dag. Lille som om få mnd blir 2 år, var vel maks et par timer tilsammen i sola, med solhatt og innimellom avkjølt i vann (varmt i Oslo i dag!). Var der flere timer, men da under god skygge. Da vi satt i skyggen på slutten, begynte hun plutselig å skjelve og virket kald, så gikk det raskt over. Da vi kom hjem var hun så glodvarm at jeg virkelig skvatt da jeg kjente på huden hennes, selv om vi hadde kjørt bil med kjølig air condition hjem og jeg ikke synes det var varmt. Prøvde å kjøle henne ned i et bad med ikke særlig varmt vann, det hjalp bare litt. Målte feberen og den var 39,1! Hun virket helt utslått og sovnet i armene mine, virket skikkelig dårlig. Ga henne en paracet og la henne. Hun sov maks 15 min, våknet (snart to timer siden) og har siden vært i superform! Spiser og drikker, helt våken - selv om hun pleier å legge seg mellom sju og åtte, tuller og smiler, og jeg skjønner ingen ting :-) Har paracet en så ekstrem effekt?

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje det var temperaturforskjeller som gjorde det? Solen, vannet, sol igjen, aircondition osv... Jeg ble dårlig opptil flere ganger da jeg var i Australia og gikk inn og ut av AC. Man kan også få feber av at det er for varmt. De små tåler jo litt mindre mener jeg..

Skrevet

Kanskje hun har fått solstikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...