Gå til innhold

Hva slags vogner velger dere? vanskelig dette...

Anbefalte innlegg

I dag har vi altså vært på vognprøving! Det er jammen ikke lett å finne "den riktige vogna" Hva slags vogner velger dere??

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe et "understell" til maxi cosi bilsete -som det er enkelt å "klikke" på og av. og som passer for ei shoppe sjuk mor på landet :) hehe..

Likte veldig godt maxi cosi mura, men prisen var litt drøy... Noen som vet om noen andre typer som er stabile og gode med litt størrelse på hjulene?? Tusen takk for all hjelp!:)'

Fortsetter under...

Hva med de 4 hjulingene (med faste hjul) som er av den lettere typen da? Feks. Brio happy, Teutonia mistral, Teutonia prestige eller Emmaljunga city cross. Da får du en vogn som er stabil, vendbar, lun, god fjæring, og som er god på all slags underlag, samtidig som den er liten og lett. Passer like godt til tur som på shopping.

Eller hva med Emmaljunga city jet? Da får du en vogn som har svingbare hjul, men de er såpass store at de også fungerer på tur. Minuset er at liggestillingen er litt rar i sportvognsdelen, baby må ligge med beina høyt opp om man legger ryggen helt flatt.

Både på Emmaljunga og Teutonia kan du kjøpe bilsete i samme merke som vogn, som du kan klikke rett på understellet :-). Om du skal ha et understell du kan bruke til maxi cosi er jo quinny buzz fin, kjempe liten sammenlagt. Eneste er at hjulene er små, men inne på kjøpesenteret spiller jo ikke det noen rolle.

de fleste vogner har et bilsete som passer til. du må bare kjøpe adaptere utenom. så det tror jeg skal gå bra :)

skal du få mye i butikker vil jeg anbefale deg en vogn som er ganske smal og liten. jeg har opplevd teutonia fun som den beste shoppingtrillen. den har svingbare hjul forran. den er mye lettere å trille en en vanlig trille. her passer britax setet på. (tetonia skal begynne å produsere sine egne bilseter også nå da, så vær obs på det i forhold til adapter og sånn) og så er den veldig smal. ikke i sittedelen, men hjulene står sånn at de ikke stikker ut på sidene av vognen noe som gjør at den kommer lett til mellom klesstativer ol. :) jeg har brukt denne som turvogn også. det er ikke den beste, men helt grei.

jeg har også city jet. den er god å trille og har også svingbare hjul. de er store og gode. jeg bruker denne mye på tur. men den er litt større enn teutonia fun. tar større plass i bilen og jeg kommer ikke så lett til når det er litt trangt om plassen i butikken. småen min liker liggestillingen, men den trenger du jo ikke tenke på enda da du først bruker bag og bilsete. det jeg ikke liker med den er at jeg trenger 2 hender til å justere liggestillingen, det trenger jeg ikke på teutonia fun. emmlajunga sitt bilsete passert til dette. jeg har brukt det :)

er enig med deg at maxi cosi er litt stiv i prisen ja, men det går jo an å følge med om noen selger brukt om det er et alternativ da.... og så likte jeg ikke håndtaket. er litt lav selv, så da blir det egentlig littegranne høyt på det laveste nivået.

hvis du velger 4 faste hjul, så velg en av de anonym over nevner. jeg var veldig fornøyd med brio happy. en "vanlig" kombi eller duo vogn vil bli veldig stor og tung og vankelig å ta ut og inn av bilen og gå rundt med generelt.

men vil absolutt anbefale deg 2 svingbare hjul forran. det er de vognene jeg er allermest fornøyd med.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...