NormaJean Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 har kjøpt nytt kjøleskap og vi sliter med å finne ut hvordan vi skal få det med oss da det er ekstra høyt, dvs 202cm. Usikker på om jeg tørr å satse på åpen grindhenger da det skal regne til uka. Har alltid forholdt meg til regelen om at kjøleskap skal stå vertikalt, dvs ikke ligge flatt ved flytting osv. MEN, gjelder dette nye kjøleskap? Eller kan nye, moderne kjøleskap tåle dette? Håper noen med peiling kan hjelpe meg med dette:)
mamamari Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Hei du har spurt mennene rundt meg her nå, å de sier du ikke skal frakte det ligggende med elementene på baksiden nedover.. og etter du har fraktet et kjøleskap skal det stå i helst 24 timer før du setter det i, dette gjelder selvom de er nye...
Ella78 m/ A&M Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 De fleste kjøleskap fraktes vel fra butikkene til hjemmene liggende, i hvert fall av privatpersoner. Har forstått det sånn at du kan legge det "på siden", altså slik at kjøleelementene ikke ligger ned. Kjøleskapet må stå i ro i mange timer, husker ikke hvor mange, før du plugger det i strømmen... Sånn gjorde vi det i hvert fall med vårt, og det går da fremdeles...
NormaJean Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. juni 2008 fant en nettside hvor det står at det må fraktes enten stående eller med fronten ned for å forhindre lekkasje av olje. så virker jo som om det skal gå med litt flatt transport. det skal uansett stå lagret frem til kjøkkenet er ferdig i juli, så har nok av tid til å "hvile" seg. men så komplisert å fikse sånne ting selv, mannen min skal vekk med jobben hele neste uke, så blir litt byggmester bob på egenhånd. ikke har jeg førerkort heller. hehe
scoobydo Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 heihei... Jobbet mange år i ekjøp og kjøleskap kan fraktes liggendes flatt.. men som de sier over her.. de må stå noen timer for at det skal stabilisere seg igjen FØR du setter i kontakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå