Gå til innhold

Noen her som ikke har spist kjøtt på åresvis,så begynt igjen? Hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke spist rødt kjøtt på nesten 11 år,men pga dattra mi så vurderer jeg å begynne igjen. (vil at hun skal se at mor spiser samme mat som hun får,har ikke lyst å lære henne å unngå mat,liksom.)

Hvordan skal man gå frem? Blir vel kjempedårlig i magen om jeg starter rett ut med en grillkotelett,vel? Enzymene trenger jo noen dager på å bygge seg opp i antall for å bryte ned det ekstra proteinet.

Noen her som har gjort det,som kan fortelle åssen de følte seg etterpå? Ble dere dårlige?

Får vel starte med litt skinke,pepperoni på pizza eller noe sånt...

Gruer meg litt,håper jeg ikke angrer. Begynte å spise kylling for 3 år siden,satt igjen med litt dårlig samvittighet,men høns er jo ikke like søte som melkekyr med store brune øyne,nusselige små griser etc etc... Huff:-( (jada jada,vet jeg er barnslig!)

Bacon er jo godt da,det savner jeg! Og bbq-marinerte ribs på Friday's lukter helt himmelsk!

*tenke tenke* skal,skal ikke....

Skrevet

jeg hadde ikke spist kjøtt på 4 år, gikk rett på grillkotelettene jeg:p gikk helt fint

Skrevet

hmmmm.... Så ingen fler unskyldninger,altså? Jeg må bare gaffle i meg kjøtt alt jeg er kvinne om?!? *hyyyyl* Hehehe! Dæven,nå ble jeg litt stressa,gitt!

Skrevet

jeg spiste ikke så mye første kvelden, kansje bare 5-6 biter

Skrevet

Hvorfor stoppet dere med rødt kjøtt i utgangspunktet.

Rødt kjøtt inneholder noe av de viktigste nærstoffene trenger.

Bra med proteiner også. Som kroppen trenger til alt fra hud, hår og dannelse av nye blodceller etc.

Skrevet

Hadde ikke spist kjøtt på to år da jeg tok meg en kotelett.. :P

Skrevet

Jeg har ikke spist kjøtt på 10 år og prøvde meg på litt kjøtt under første graviditeten og ble skikkelig dårlig.

Men du spiser jo kylling så da tror jeg ikke det blir så sjokk for kroppen, bare prøv i vei du.

Jeg kommer nok ikke til å begynne å spise kjøtt for mine barns skyld, vil lære de at folk er forskjellige og spiser forskjellige ting;)

Skrevet

Herrlighet, begynte å lure på om jeg hadde skrevet innlegg i søvne. Bortsett fra at ikke har spist kjøtt på 13 år, og har nettopp begynt spise kylling.

jeg syns det er et ork finne middagsmat og pålegg. Er dritlei alt av mat, og jeg tror at for ungen sin del er det best legge om nå. Men samvittigheten holder også meg igjen!:(

Skrevet

Jeg begynte igjen etter 5-6 år uten for noen år siden.

Jeg begynte med litt skinke og slikt som pålegg og tok det derfra. Det gikk veldig bra, fikk ikke magevondt eller noe.

Tvert imot fikk jeg kjempemye energi, gikk ned en del kg å kort tid (var da litt lubben) og kroppen fungerte bedre enn på lenge. Jeg var nok ikke flink nok til å få i meg nok og riktig protein som vegetariner, så for meg er kjøtt bra!

Skrevet

den erfaringen har jeg også. Gikk ned når jeg begynte spise kylling. Og føler jeg også ikke er flink nok til å sammensette maten slik at jeg får dekket alle behov. Dette vil jeg ikke videreføre til barna mine, og jeg er ikke intr i å lage 2 forskjellige typer mat. Er alene med barna så det blir for mye styr.

Skrevet

Ja, det er lettere å få dekket en del næringsstoffer som kjøtteter.

Men det ironiske her hos meg er at etter jeg ble kjøtteter igjen så har jeg blitt kjempegald i linser og bønner:) Så nå er det ca annenhver dag med noe kjøtt og uten.

Skrevet

Hehe, kanskje det ble mer "lukrativt" siden du nå kan velge det og slipper se på det som noe en nesten bare må få i seg innimellom.

Tror jeg har bestemt meg for å kjøpe inn litt kjøtt til uka og prøve meg frem. Er mye jeg ikke likte som ikke frister idag heller, og mye jeg syns er ekkelt og ikke vil prøve.

Skrevet

Ja, det kan hende. Eller kanskje man bare er eldre og finner masse gøy man kan lage med de ingrediensene.

Jeg syns ofte at storfekjøtt, lammekjøtt og kylling er best. Svinekjøtt er ikke spes godt for meg. Untatt i spekemat.

Men husker jeg brukte mye "rent" kjøtt da jeg begynte å spise kjøtt igjen, hoppet ikke rett på pølser og graps heller..

Skrevet

Min beste venninne hadde ikke spist kjøtt på seks år da jeg lurte henne ut i uføret, hehe:) Hun begynte ganske pent, med rent kjøtt i små doser og litt pålegg ol. Det gikk veldig bra det altså, og like etter at hun hadde begynt igjen fikk hun faktisk påvist b12 mangel hos legen så det var godt hun fikk kjøtt inn i kosten sin igjen.

Skrevet

Tror nok svinekjøtt er det som kommer bli mest brukt her. Lammekjøtt klarer jeg ikke lukten av:( Spekemat derimot blir jeg nok ikke prøve meg på...med det første ihvertfall. Hmm, blir spennende!

Men får sikkert så dårlig samvittghet i begynnelsen at kommer til å ha mareritt...

Skrevet

He he, ja, man tar jo det man liker:)

Lykke til!

Skrevet

jeg hadde ikke spist kjøtt på et par år men litt ut i svangerskapet begynte jeg igjen.. startet smått med kjøttdeig jeg da...

Skrevet

begynte først med litt kjylling så med litt kjøttdeig;) hadde litt dårlig samvittighet gitt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...