Gå til innhold

Kajsa eller Wilma?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Vi har gått bort fra Ebba og Filippa. 13 dager igjen til termin og står mellom Kajsa og Wilma. Vi tenker at Kajsa er ei litt tøffere jente enn Wilma. I allefall på svensk hvor Kajsa Kavat er en av Astrid Lindgrens karakterer -ei lita jente som virkelig står på. (ikke så kjent i Norge da, men mannen min er svensk).

Og Wilma er litt søtt? (Tror mannen min har en knapp på Wilma, og skrevet Vilma..Ikke helt enig).

Hun vil få spansk etternavn, og kanskje blir litt mørk, pappan hennes er mulatt.

Kajsa kan jo også skrives Kaisa eller Kaysa. Og Wilma som Vilma.

Hva syntes dere?

Hva slags jente ser dere for dere, når dere hører Kajsa og Wilma?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137940088-kajsa-eller-wilma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns Kajsa er tusen ganger finere enn Wilma -- uansett skrivemåte. Begge minner meg om tøffe, sterke jenter.

Ville nok ha skrevet Kajsa (ihvertfall ikke Kaysa). Syns det er et nydelig navn:)

W/Vilma syns jeg er direkte stygt. Vet det er blitt populært i det siste, og skjønner ikke hvorfor....

Heia Kajsa!

Kajsa er nydelig!! Kunne nok vurdert det selv, hadde det ikke vært for faren min sin elghund heter nettop Kajsa, he he. ;-) Men jeg ser ikke på det som et hundenavn altså, det passer kjempegodt til mennesker også! Og da kansje aller best til ei mørk jente, faktisk :-) Jeg ser for meg at ei jente som heter Kajsa er tøff og har bein i nesa, samtidig som at hun er snill og hyggelig, og har masse humor.

Wilma/Vilma liker jeg ikke. Synes navnet høres litt strengt ut, så jeg ser for meg at hun er litt mer av den krasse typen som ofte kjefter på mannen sin/kjæresten uten noen større grunn til det. Jeg ser også for meg at hun jobber som kundebehandler enten på et kontor eller i en bank, og da er litt snerpete til folk. Og så ser jeg for meg at hun er lys.

Ville gått for Kajsa, jeg, det er så pent :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...