Gå til innhold

Anbefalte innlegg

nå har vi leta i evigheter etter navn til gutten vår som har termin om fem dager, men ikke funnet noen som gir oss en skikkelig god følelse. MEn plutselig begynte vi å tenke på theodor, og funnet ut at dette er et navn vi liker veldi godt begge to. Er vel ikke så mange som heter det, det er fint, samtidig som det er koselig. Men syntes det er greit å få andres tanker, så man får litt peiling på om det er noe man ikke har tenkt på. Noen kan kanskje syntes navnet ikke passer på en voksen person, men hei, en president har jo hatt dette navnet;-)

Fortsetter under...

Har inntrykk av at det er blitt veldig populært i det siste, så det blir nok stadig flere som heter det:)

Det er jo et veldig søtt navn, men ja, jeg syns det er barnslig og passer ikke en voksen mann. MEN om 25 år er det jo mange voksne menn som heter Theodor, så det er vel en vanesak:)

Personlig ville jeg ikke brukt det, men det viktigste er jo nettopp at dere liker navnet.

Annonse

Det viktigste er jo at dere som foreldre liker navnet! :-)

Men jeg derimor liker ikke Theodor. Synes nok det er litt barnslig ja, samtidig så liker jeg ikke "-dor" endingen, synes ikke det er pent. Da liker jeg Theo mye bedre, selv om det også er ganske så barnslig. Men om folk, som meg, synes navnet er barnslig nå, så vil vi man nok bli vant med det navnet, for om 20-25 år så finnes det mange voksne som heter både Theodor og Theo... ;-)

Måtte bare inn og svare.. - for jeg synes navnet Theodor er utrolig fint - synes det er både søtt og tøft :-) Det er helt nydelig, synes nå jeg! Ellers så het farfaren min Theodor (så jeg er kanskje litt inhabil..), så for meg har det alltid passet på en voksen person! Og det er heller ikke blitt noe 10 på topp navn - også en fordel.

Theodor er en tøybamse, og dessuten et kjempefint guttenavn. Hvis dere vil ha Theodor, så er det ingen grunn til å la være å kalle gutten Theodor.

For øvrig var det 136 som fikk navnet Theodor i fjor og 55 som fikk navnet Teodor. Totalt er dermed Theodor/Teodor det 40. mest brukte guttenavnet i 2007, ifølge Statistisk sentralbyrå.

Ikke veldig uvanlig med andre ord, men veldig sjarmerende likevel.

Annonse

har en gutt som heter theodor og liker det følgelig svært godt. Her vi bor er det ikke et vanlig navn, så det er jo greit. Kjenner en voksen mann som heter det, så et liten-gutt-navn er det ikke for meg, presidenter har hett det, jo:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...