blond Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Hvordan få rumpetroll til å overleve lengst mulig, evt utvikle seg til frosker? Guttungen kom hjem med noen rumpetroll og det ville vært morsomt om de levde noen dager...
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 http://www.herpetologisk.com/dyrlegen/rompetroll.html
blond Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2008 Tusen takk! Nå har jeg skrevet det ut og det er nytt håp for rumpetrollene til eldstemann!
Musemor med tre søte små Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 Vi (når jeg var liten) skiftet vann en gang om dagen og matet med fiskemat. Hentet forresten vann fra bekken vi fant rumpetrollene i. Vi fikk frosker etter hvert
mylittlecat Skrevet 7. juni 2008 #6 Skrevet 7. juni 2008 Vi har rumpetroll hjemme nå, og har hatt det før og, og får frosker ut av dem ) De spiser alger, så eldstedatter her i huset (hun er 12) er i tjernet hver dag å henter "mat" og litt nytt vann til dem. Vi har dem stående ute i en fiskebolle så ikke de skal bli vandt til å ha det for varmt, som det er inne for tiden. (vet ikke om det har noe å si, men gjør det for sikkerhets skyld, hehe) Nå er de blitt ganske store, og jeg ser bakbeina så vidt har begynt å stikke ut! Når de har blitt små frosker pleier vi å gå tilbake til der vi fanget dem, og slipper dem ut igjen ) Lykke til, det er kjempemorsomt for barna å følge prosessen fra rumpetroll til frosk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå