Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 De som gir flaske gir jo til bestemte klokkeslett, eller mange gjør det hvertfall. F.eks hver 4 time.... Hva gjør man når man ammer? Jeg prøver å ha faste tider, 06,09,12,03,1730 og 2000 før sengetid og noen ganger flaske om han er mer sulten. Klart jeg gir ellers også utenom disse tidene om jeg ser han er sulten, men holder sm regel med disse 6 gangene. Hva gjør dere??
Anonym bruker Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Gir flaske og har ikke faste klokkeslett, men ser alltid på klokken når han får mat sånn at jeg vet sånn ca når han blir sulten igjen.. Mellom hver 3 og 4 time. Men ofte så blir det rundt de samme klokkeslettene, men det styrer han selv.
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #3 Skrevet 10. juni 2008 Jeg lar også babyen styre når. Blir oftere når vi er på farten, får da våkner hun gjerne og våken betyr mat for henne. Om natten er det sjeldnere og raskere amming (hun bestemmer). Hun er 3 mnd snart.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #4 Skrevet 11. juni 2008 hei! jeg har aldri hatt faste tider når jeg har ammet barna mine. babyen har selv styrt dette. egentlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor man absolutt skal ha 3 eller 4 timer mellom måltidene, hva om babyen bare er litt tørst, og trenger bare en liten skvett? hvorfor legger du ikke babyen din til brystet enda en gang når han virker mer sulten? det er ikke sikkert det er nødvendig å gi flaske... (hvis ikke du vil gi flaske da) her er en artikkel du kan kikke nærmere på: http://www.babyverden.no/templates/article____12123.aspx lykke til videre med ammingen!!
NinaCath Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 nei, jeg har heller ikke faste amme-tider, babyen styrer dette, og det har alle mine 4 gjort. En ser selvfølgelig på klokka, spesielt for å tippe sånn ca en må regne med å amme neste gang hvis en skal noe, men det anbefales at man ammer når barnet er sultent eller bare tørst. Særlig viktig er dette nå i sommermånedene. Morsmelk er fin tørstedrikk, de trenger egentlig ikke vann i tillegg...selv om det kan være lettvindt noen ganger. Pass da bare på at det ikke blir mye vann slik at babyen blir mett av det. Lykke til med ammingen :-)
Leontine Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har sånn nogenlunde faste tider jeg ammer på. Ca.kl. 06, kl.08 (spiser lite om natta, og trenger da litt mer om morgenen), kl. 12, kl. 16, kl. 21 og en gang om natta dersom hun krever det. Hun er snart tre mnd og har de siste nettene sovet ca. ni timer uten mat. Dersom hun er urolig eller dersom det er veldig varmt ute, legger jeg henne oftere til for å la henne få drikke litt. Men hovedmåltidene har vi til faste kl.slett. Hadde dette med sønnen vår også (men da med flasker), og syntes det fungerte bra!
duogjeg og vitre Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 dere som gir flaske? hvor mye i måltidet så barnet blir mett. 1 måned her - dattera mi... har ikke nok melk og må gi tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå