Gå til innhold

vær så snill svar meg ;-(

Anbefalte innlegg

har hatt 2 haste ks,planlegger nr 3

da blir det planlagt 3 ks på meg, er så redd

hver gang jeg tenker at jeg skal bli gravid og skal planlegge graviditeten blir jeg redd, og ombestemmer meg og tar angre pillen , hva skal jeg gjøre for og ikke bli redd.

blir tatt godt være på en planlagt ks?

kommer det til og gå bra med meg videre, er så usikker og redd....

hjertelig takk for svarene

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137938747-v%C3%A6r-s%C3%A5-snill-svar-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars. Kan ikke si annet enn at ønsket om å få ett barn til ikke burde skremme deg fra å bli gravid. Mitt råd er, for guds skyld, ikke la deg utsettes for å prøve å føde vaginalt først og så ender det i akutt ks. Det er jo helt ubeskrivelig jævlig. Hadde det selv sist for 4 år siden. Man er jo totalt utslitt på forhånd!

Jeg skal ta et planlagt et på mandag (grøss), men tror og vet at det blir bedre denne gang. Har blitt fulgt opp utrolig bra og det virker bare så profft med et planlagt ks. Er ikke redd lenger, enda jeg hadde sverget på å ALDRI utsette meg for å få et barn til og ALDRI ta ks igjen.

Lykke til med valget ditt, det går så bra så!!

Klem, Junimamma for 2.gang

Har bare en ting å si. Hopp i det. Bli gravid og gled deg over graviditeten. Denne gangen får du et planlagt ks. Du får en dato og forholde deg til og alt blit forutsigbart. Kan ikke sammenlignes med haste snitt. Du er våken er med på alt som skjer og alt er trygt og sikkert. Det er den abselutte tryggeste måten og få et barn på, derfor det er flere planlagte ks i amerika enn vaginal fødsl. Du er psykisk innstilt på hva som skal skje, og slipper kanskje skuffelsen over at det ikk bl vanlig fødsel. Du er heller ikk utslitt etter alerede begynt fødsel med rier og vannavgang. Er bare helt herlig med en dato og forholde seg til. Du har vært gjennom ks før og vet at du kommer deg ut av sengen igjenn selv om det starmmer i oppasjonsåret. Prøv og tenk gjennom hva er du egentlig redd for er det reelt å være redd for dette under planlagt ks ?

Hadde to skikkelige vanskelige fødsler som begge endte i akutt ks, og jeg fikk helt panikk, da de først ville at jeg skulle prøve og føde nr 3, noe jeg nektet, har nå hatt to planlagte ks, og tar det tredje planlagte i des. Det er kjempe anderledes vad planlagt ks, og man blir tatt godt vare på, men jeg skjønner engstelsen din! Du kan jo ta deg en tur til jordmor, og fortelle litt om angsten din, og at du er redd for og bli gravid! Det kan hjelpe!!

Jeg har hatt to fantastiske keisersnitt etter de to akutte, og det blir sikkert like fint denne gangen, prøv å ikke engste deg unødig vennen, det går nok bra!!

klem

tusen takk for støtten dere ga meg, jeg blir veldig glad i meg nå . skal snakke med gynekologen min før jeg planlegger graviditeten så håper jeg at dette vil gå nok bra. Men det var bra også å vite hva venter meg , tusen tusen tusen takk Dere !!! Og lykke til til dere også

Så leit at du er redd for å bli gravid pga dette. Ikke noe gøy... Jeg kan bare si at for min del ble planlagt ks en fryd i forhold til vanlig fødsel. Følte meg utrolig godt ivaretatt, alle var proffe og utrolig søte og hyggelige, stemningen var rolig og fin. Selv om jeg selvsagt var nervøs på operasjonsbordet så var det hele en fin opplevelse. Alt gikk utrolig bra, og jeg var raskt oppe og gikk igjen.

Håper du får motet opp igjen, og kan glede deg til å bli gravid - tenkt på at du er så heldig å få innvilget ks, så du ihvertfall slipper å bekymre deg for nok et haste-ks. Vil tro det er en smule anderledes enn de planlagte ks'ene ja.

Mange klemmer fra meg..

Annonse

ja ,sån som du beskriver dette så høres jo utolig fint opplevelse og jeg blir lettet plutselig og får mer lyst og ha en til.

Jeg vil liksom bli ferdig med de forferlige opplevelsene jeg har opplevd,jeg blir bare deprimert av og til.

Jeg har lyst og bli feridg med det, og ha god opplevelse i bakhode. og huske at det var en bra slutt og fin opplevelse.

skal nok tenke positivt ja, selv om jeg er litt nervøs men det er jo vi alle.

men tusen takk for den gode trøst du ga meg ;-)

Skjønner godt at du ønsker å sitte igjen med en positiv opplevelse. Sånn var det for meg også.. Vanlig fødsel var ikke noe for min del, og jeg hadde masse kjipe tanker og minner fra det. Men etter ks følte jeg endelig at jeg hadde et hyggelig minne om å få barn! Det var så godt!

Nervøse er vi alle, vet du... Jeg var dritnervøs da jeg kom inn på sykehuset for å ta ks. Men likevel klarte jeg å motivere meg, for det hele var så mye mer rolig og avslappet enn vanlig fødsel. Fokuser på alle fordelene - det er mange!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...