Gå til innhold

Noen som har sibirkatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er lynnet deres?

Og hva ligger de på i pris?

Så nettopp noen bilder av noen og ble helt forelska;=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke men har sååååå lyst på!!

De er så fantastisk nydelig herlige *sukk*

Elsker sånne tigerpuser:-D

Men tror de er ganske vanskelige å "oppdra".

Skrevet

Ja de var kjempeflotte, men så veldig store ut.. Har en pus nå men vil ha en til.

Hmm, vanskelig å oppdra ja. Kanksje ikke det beste når en er alene med små barn da, og en slik i tillegg;=)

• 2 uker senere...
Skrevet

jeg har ei sibirfrøken :)

Veldig godt lynne på henne, og de er veldig barnevennlige også.

Og veldig sosiale katter.

Hun begynner å ly veldig bra NEI når hun har hoppet opp en plass hun ikke får lov til..så sier jeg nei eller ned til henne så mjauer hun bare og hopper ned. Så jeg synes ikke hun er så vanseklig å oppdra da.

Hun blir et år nå i juni :)

En herlig katt :)

Prisen på sibirkatt er 8-10 tusen.

Vår lille frøken er brun tiger :) Kjempeskjønn :D

Er så mange fine farger og mønster på disse kattene :)

Skrevet

Hei hei,

venninnen min har et kull på fire sibirkatter nå, de er syv uker. Koster 8000, de er supernydelige!! Kattene blir veldig rolige og bedagelige, hennes er utekatt. Tror det fortsatt er 3 katter ledige, noen som er intereserte? Da kan jeg i så fall sette dere i kontakt.

De bor i Ski utenfor Oslo.

:)

Skrevet

Bare lurer på en ting, hvordan kan man gjenkjenne en sibirkatt? Har nemlig en diger frøken her, masse tykk pels, skilpadde-farget. ser større ut enn en vanlig skogkatt, derfor lurer jeg....=) Har IKKE tenkt til å selge den altså, rasekatt eller ei=)

Skrevet

For å kunne kalle seg en sibirkatt (eller skogskatt for den saks skyld), må katten ha en stamtavle som viser at den er renraset. Jeg har en norsk skogskatt og en "vanlig"katt. De er veldig like, men bare den ene er rasekatt uansett.

Skrevet

jeg er ingen ekspert der da..

Men når man skaffer seg en sibirkatt så har man stamtavle på katten. Og det er ikke så mange av sibirkattene enda i Norge, så ikke så mange oppdrettere heller. 200-300 puser sånn ca trur jeg de er nå. Kommer jo stadig nye kull da :)

Maine coon er også lik skogkatten men de har litt gaupeaktige ører.

Skrevet

har ikke kjøpt den da, siden denne frøkna igrunn bare flyttet inn hos oss av egen vilje. etter å ha etterlyst eiere uten å lykkes ga vi den mat og nå er den vår.....

utrolig flott og snill, mjauer på en litt rar måte, akkurat som om den kurrerog kvitrer og piper om hverandre...=) snodig!

Skjønner ikke helt at den valgte oss, siden vi har to buller som slett ikke liker katter, ingen av oss har tidligere ønsket oss katt, men denne vant altså hjertene våre fulstendig.

Bor ute men sniker seg inn av og til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...