Gå til innhold

Simo fra 70-tallet, noen som bruker slikt i dag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! jeg har ikke erfaring med denne type vogn, men har veldig sansen for sånne retrovogner. Hadde jeg hatt en så ville jeg trillet den med stolthet! Ville nok kanskje hatt en nyere vogn i tillegg, med tanke på at jeg måtte hatt vogna ut og inn av bilen.

Og så er det vel kanskje ikke like god trillekomfort på sånne eldre vogner.

Men som du sier så funka det den gangen, så da funker det vel nå også.

Ellers er jo gamle vogner gjerne veldig god plass i , noe som sikkert er veldig praktisk.

Ja, det er flere som bruker slike vogner, men som personer er de litt "sære" sånn generelt sett. Jeg hadde vært flau med en slik vogn, og det er få av mine venninner som hadde likt seg med en slik også. Så jeg mener man må være typen til det.

ja enig med deg over, jeg hadde også vært flau over å bli sett med en sånn vogn, det er vogn for spesielle typer det der etter min mening, ikke noe galt med å bruke desse vognene da for de som vil det, skal en se det positive i det er det lite materialistisk(altså miljøvennlig) og gjenbruk er jo trendy det:-)

Jeg synes de er steinqle!!! At man er sær om man bruker en slik vogn, er jeg ikke enig i. Prb i dette landet er at altfor mange er livredde for å skille seg ut og janteloven råder!! Nei, trill vogna med stolthet du. Vil alltid være noen som kommer til å være positive, andre negative og noen nøytrale. That's life! Om du derimot vil selge den (om den er i vinrød el mørk blå cordfløyel, så er jeg veldig interessert - og ja - jeg liker å "provosere" A4 menneskene!!! He he)

Annonse

Jeg har brukt ei gammal utdatert vogn når jeg har vært på besøk hos foreldrene mine. Ikke like god å trille som brioen med lufthjul, men det er også eneste forskjellen. Og jeg ser ikke på andres vogner noe særlig, den hobbyen gidder jeg ikke å ha!

Bruk vogna di du, og kjøp heller ei trille når poden blir større. merker at jeg har mer behov for ei skikkelig sommertrille enn den digre brioen...

Jeg har superlyst på en retro dypvogn! Er utrolig kjipt at både min og sambos ble solgt, min var i beige cordfløyel og sambos i grønn skai (var gul innvendig) - begge to med skjermer over hjulene... Så kule :-D

Så jeg er faktisk på utkikk etter en, men tror nok det blir en "ekstravogn", vi får vinterbarn og her vi bor er det mye snø, og jeg antar at nyere vogner er lettere i snøen.

Hei. Jeg har Silver Cross med store hjul og den er ikke noe problem å trille på snøen. Faktisk kommer jeg ofte bedre frem enn venner med "moderne" vogner. En annen fordel er at både SC og Simo (gammel type) har store gode bag'er med plass til voksi etc + at poden kan ligge i den lenge pga lengden.

Fra hovedinnlegger: Takk for svar alle sammen, artig :) Nå er jeg over 30 år så jeg trenger heldigvis ikke tenke på hva andre syns er kult eller flaut. Jeg er mest opptatt av om det vil fungere rent praktisk, men det finner jeg selvfølgelig ut etterhvert. Kan jo bare kjøpe en ny vogn om det trengs. Men denne gamle har jeg fått og tenkte det var verd et forsøk. Kan godt avsløre at vi er litt "sære". Vi er opptatt av gjenbruk, økologisk mat, tøybleier osv.

Men man kan jo lure på hva som er mest sært, å bruke det som fins i hus og hjem og hos familie og venner, eller å kjøpe alt nytt til titusener av kroner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...