Gå til innhold

huff og huff..GT Safari eller Emmaljunga scoter???:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hpolder på å gå meg vill i denne vognjungelen tror jeg!har en careena free jeg skal bytte i en av disse,tror jeg.syntes comforten ble for dårlig i careenaen,eller bra.-måtte ha i ekstra pledd og div.har prøvd scooteren,god å trille.ser det står mye bra om GT`en også.fryktelig vanskelig!noen som annefaler den ene eller den andre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer kanskje mest an på om du ønsker svingbart forhjul og lufthjul eller ikke. Selv foretrekker jeg helt klart trehjuling med lufthjul og svingbart forhjul, men det er smak og behag.

Ville prøvd å trille begge med barnet oppi, så ville tatt med barnet når du skal se på vognene.

Innbiller meg scooteren kanskje er noe lenger i sittedelen/ryggen enn gt, men godt mulig jeg tar heeelt feil her =)

Skrevet

Jeg ville valgt GT. Skal man først ha en vogn som bare er fremovervendt ville jeg helt klart valgt en 3 hjuling!

Har hatt scooteren og var ikke helt fornøyd (vet mange er det, men kravstore meg var ikke det). Ikke fikk jeg den fordelen 4 hjulinger har med at de er vendbare og ikke fikk jeg den fordelen 3 hjulinger (vet det finnes noen vendbare, men de liker ikke jeg) har at de er lett å svinge.

Syns også scooteren bråkte noe innmari, samme hvor mye vi smurte. Og handlekurven var dessuten veldig liten. Gt kan også legges helt flatt i ryggen, det kan ikke scooteren. Men den har stor plass til barnet da, mulig den har større plass en GT? Scooteren har fottrekk, det har vel ikke GT?

Nå har jeg brio happy med light teleskop understell og den er faktisk lettere å svinge enn scooteren, skulle ikke tro det siden happyen har veldig mye fjæring, men den er faktisk det. Kanskje fordi en kombinasjon av mye fjæring og at den veier så lite, gjør den lett å svinge.

Skrevet

ok..:-) vet du noen gode vendbare da?har emmaljunga noen goe?

Skrevet

Jeg er litt omvendt av de andre her.........Jeg har TFK, og hadde den med harbag. Likte vogna forholdsvis godt da. Da jeg skifta over til sportsvogn i höst, (da var snuppa 8-9 maaneder) kunne jeg ikke bruke sportsvogna fordi hun mistrivdes saa mye bare framover. Kjöpe da en 4 aar gammel emmaljunga classic sport til ca 500 kr, og har bare brukt den det siste halve aaret. Naa har jeg igjen begynt og bruke TFKen til smaaturer, men jeg liker den bare ikke.....Den er stor og ruvende, med 3 hjul er det haaplöst for 7 og 9 aaringen min og gaa en liten tur med henne (de bare svinger i alle retninge og velter nesten naar de gaar opp og ned fortauskanter), bredere bak, saa vanskelig paa trange steder, og saa faar jeg ikke til höydejustering paa styret til og passe meg (enten for höyt eller for lavt, ganske langt i mellom valga). Jeg syns personlig IKKE at TFKen er mye lettere og trille enn Emmaljunga classicen (som er 17 kg og mye mer fjæringer.

Jeg skal selge TFKen og kjöpe meg en Scooter. Vil ha 4 stabile hjul.Har bara hört positivt om den, den er litt lettere enn TFKen og blir ca like sammenlagt. Ogsaa er den mye billigere og lunere tror jeg. Jeg kommer til og beholde Classicen i tillegg. Scooteren blir vogn nr 2 og reisevogn til Syden (taaler ikke paraplytriller til Sydenturer, de er fine til storbyferier da...).

Lykke til med valget. Jeg har ingen erfaring med Scooteren, men den blir mitt siste vognkjöp og tror den blir rett for meg.

Skrevet

......hvor gammel er tfk'en?

Farge?

Hva skal du selge den for?

Skrevet

Beklager, men jeg har allerede funnet en kjöper..... Det er en 2007 modell og er svart.

Skrevet

Har testet ut begge vogner. Ville gått for GT. Den har mye bedre plassi sittedelen enn scooter, scooteren er ganske trang under bøyla i forhold til GT som er stor og romslig der (til og med plass til voksi :))

Jeg likte ikke scoooteren fordi den har en elendig liggestilling. Minner mer om en sittestilling. Lillegutt trivdes absolutt ikke i den vogna. Den er også "skranglete", og har ikke så veldig god demping. GT er mye deiligere å kjøre, lett å manøvrere og skjønn demping.

Eneste stedet scooter scorer høyere på, er at ryggen muligens er lengre på den enn på GT. Ryggen på GT er 46 cm.

Skrevet

Hvor gammel er gutten din? Jenta mi er 15 maaneder og Scooteren er ikke tenkt som hovedvogn og heller ikke sovevogn (men kommer selvfölgelig til og sove noen ganger i den). Heller vogn til og ta med til Syden og ellers gaa tur med her hjemme naar hun er vaaken og vil sitte framovervendt.

Har hört at Scooteren har god demping og er veldig god og kjöre, men dette med vogner er veldig individuelt......

Jeg liker í hvertfall Emmaljunga Classicen min til 500 kr bedre enn TFKen....., men trenger en letter vogn.

Skrevet

Jeg har en emmaljunga scooter, er kjempefornøyd med den. Bruker den som hovedvogn også,den er bare så lett å ha med å gjøre synes jeg. Det beste med vogna er trillekomforten.Snuppa er 17 mnd, og har ennå veldig god plass i den. Har akkurat solgt en carena free,hadde den ikke i en mnd før jeg kvitta meg med den,synes det var mer enn reisetrille.

Skrevet

Du kommer til å bli glad i carenaen. Gresset vil alltid være grønnere på andre siden!

Slapp av og venn deg til den, du blir fornøyd. Grubling og lesing om andre vogner- du kan bli sprø. Noen er bedre på det ene, og mangler noe annet.

Det er jo bare en vogn, og den er jo kjempetøff den carenaen!

Skrevet

Jeg skal selge min TFK med hardbag, den er mørekeblå og er kjøpt i 2007. Har også en adapter til å feste bilstol på- selger alt for kr.4700,-

Har også regntrekk/ stormtrekk og myggnetting til både sportsvogndelen og hardbagen. Den er vekdig lite og fint brukt.

Skrevet

Godt og höre. Har som sagt solgt TFKen og vil helst ikke ha 3hjuling igjen (selv om de er lette og trille), og har bestemt meg for Scooteren. Har mest lyst paa den í Camon Beige, den er visst tom paa lager, men kommer igjen i begynnelsen av juli......

Skrevet

puuh...!takk for den:-) ja,tror jeg beholder careenaen og kjøper sånn simo-softline tror jeg det heter:-) i rosa el grønn.ja,man kan bli passelig skrullete av å lese om den ene og den andre vogna..!alt i alt liker jeg jo careenaen,så..liker så godt det vendbare handtaket,og det er ikke så mange vogner som har det, sa de der jeg kjøpte den.blir vanskelig å få den bytta uansett hørtes det ut da jeg ringte.

Skrevet

Jeg personlig hadde også beholdt carenaen. Den er en helt vanlig og anvedelig sportsvogn. Og den gt er en helt annen type vogn, den må du evt ha i tillegg, dersom du ikke har en annen hovedvogn?

Og ville heller hatt carenaen enn emmaljunga, mest fordi jeg i utgangspunktet ikke liker emmaljunga, men også fordi den ser bedre ut. Så kjekt å kunne ha barnet begge veier.

Babyer trenger det mykere enn når de blir litt større, så at den er litt hard skulle ikke gjøre noe :-)

Skrevet

Jeg har en datter på 11 mnd og jeg kjøpte emmaljunga scooter til hun når hun var 5 mnd. Begynte ikke å bruke den før hun var 6 mnd. Jeg har har i tillegg til denne en skikkelig sportsvogn med full liggestilling. Eg er veldig fornøyd med emmaljunga vognen, den er veldig god å kjøre og veldig god demping på den. Det gjør ingenting for småen at det ikke er full liggestilling. Hun sover like godt i denne vognen som hun gjør i sportsvognen sin. Vi skal til syden no i sommer og da skal jeg ha med den vognen. Jeg kan virkelig anbefale den:) Lykke til med vognkjøp

Skrevet

ja,enig at careenaen er fiere å se på enn scooteren..nå må jeg bare prøve å finne mest mulig positivt om careenaen,hihi;-) nettop vært på trilletur,sol og vind ute,så merker hvor kjekt det er med det hantaket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...