eagle Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Åhh,den j.... soleksemen,noen som har noe tips for å "roe" den? Bruker faktor 12 og tar pauser fra sola innimellom,men vil jo ha litt farve også da.....
Sjalabais Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Hold deg unna sola til soleksemen har gitt seg for denne gang! Bensin på bålet (i hvertfall for meg) å få sol direkte på eksemet, selv om jeg har smurt med solkrem. Prøv å ta betakaroten (kosttilskudd, fåes i helsekosten), og prøv å bytte solkrem. Jeg klarer stort set å unnga soleksem om jeg bruker "snill" solkrem (kikker på sidene til Grøn Hverdag for å se hva de anbefaler: www.gronnhverdag.no) og minimum faktor 15. Noen har også nytte av å smøre seg med alo vera i en eller annen form :-) God bedring!
KajsaLuna Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har vært plaget siden jeg var liten. Det samme hvert år. Men det som roer det hos meg er enten Aloe Vera Gel. eller hvis jeg orker, yoghurt naturell. Det er supereffektivt med yoghurt, men klissete. Mitt beste tips er å begynne tidlig med soling, bruke minst faktor 20 (blir brun allikevel, tar bare litt lenger tid) og kle på seg når sola står høyest. Soleksem er noe herk!
Feit og freidig <3 Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Fikk tips om zyrtec - det hjalp meg veldig i thailand;-)To timer etter inntak var kløen borte og neste dag var jeg fin!
trillemamma Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Jeg får soleksem hvis jeg bruker noe annet enn Piz Buin sin solkrem.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Valg av solkrem er gjerne avgjørende. Delial for sensitiv hud er veldig bra, men tror ikke man får kjøpt den i norgen:)
bente69;) Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Ut av sola et par dager. Alle prikker/blemmer kløe må bort. Deretter mega høy faktor, gjerne blokk (ja, du blir brun fordet). Dekk til område med mørkt klede innemellom. Jeg tar soleksempiller, de her Kestine (tror jeg), to pr dag når jeg er i syden f.eks eller skal en dag på stranda her hjemme. OM jeg skal på stranda i morgen tar jeg en pille i kveld, så en i morgen tiden.. da merker jeg ikke noe til den
eagle Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 6. juni 2008 Når og hvor ofte tar dere Zyrtec da? bente69;får man kjøpt Kestine reseptfritt på apoteket?
Lykke X 4 Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 En tabl. pr dag er den anbefalte doseringen. Lang virkningstid
roxanne Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 I tillegg til Zyrtec, Cetirizin etc. så smør på mild hydrokortison salve. I tillegg til solskjerming.
Lykke X 4 Skrevet 6. juni 2008 #14 Skrevet 6. juni 2008 Du kan be om å få et synonympreparat(dvs. at det er samme medisin og virkestoff, men forskjellig navn/produsent) for zyrtec på apoteket. De er gjerne litt rimeligere. Cetericin pleier å koste litt mindre.
bente69;) Skrevet 6. juni 2008 #15 Skrevet 6. juni 2008 Må ha resept fra lege, går jo ann å spørre om det nestegang du er hos legen.
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har hørt at Elisabeth Arden har en salve som heter eight hour (åtte timer på engelsk, om jeg skrev det feil;) hehe.. Men denne skal vistnok fungere.. De som jeg har hørt som har prøvd denne, smurte på denne salven før de la seg, og dagen etter var det borte... Såkanskje den kan være verdt å prøve?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå