Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at man bare kan få litt i forskudd, ikke hele lønnen? Vi sliter litt nå i sommer i og med at mannen min studerer og jeg har den eneste inntekten. Sitpend og lån utbetales jo ikke i juni og juli.. og da jeg ikke jobbet i fjor blir det ikke særlig mye feriepenger på meg som betales i stedet for lønn i juni..Mannen min skal jobbe i juli og får betalt i slutten av juli, så vi tenkte å gjøre det på denne måten så vi fikk fordelt pengene litt utover sommeren...

Så derfor ringte jeg lønningskontoret og spurte om jeg kunne få forskudd på hele juli-lønna mi, men kunne bare få litt... Er dette vanlig?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137937019-forskudd-p%C3%A5-l%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok.. Syns dette er så rart, for jeg spurte sjefen min om dette for over en måned siden og forklarte situasjonen...Men hun hadde glemt å si ifra til lønningskontoret, så jeg ringte dem i dag og fikk altså til svar at det bare kunne utbetales litt...jaja...får leve på luft og kjærlighet i sommer...hehe:)

Du kan nok ikke få hele juli lønna nei. Tenk om noe skjer da og du ikke jobber der i juli, de kan nok ikke betale ut forskudd på noe som du ikke alt har jobbet.

På gamlejobben min kunne vi få halvparten av det vi hadde jobbet frem til forskuddsdagen (var mulighet for forskudd hver mnd den 15.)

Sikkert litt ulik praksis rundtomkring på dette da;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...