EierIkkeFantasi Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 vår lille på snart 7mnd har fått et utslett med røde prikker i klaser,noen som vet hva dette er ?ganske svake..kan ikke være soleksem for det er på overkroppen som ikke har vert i sola..så lurer jeg også på om jeg kan smøre ren aloevera på,virker som han klør.
---1t?--- Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Kan jo være varmeutslett, baby'n min har noe lignende det du beskriver, jeg smurte litt aloe vera gel på, veit ikke om det er "lov", men det virka som om det blei bedre
EierIkkeFantasi Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juni 2008 ok,ja jeg tenkte på det samme.smørte litt nå jeg og,ville nå tro det er greit,er jo rent fra naturen takk for svar
brummemamma- Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 I følge apoteket er det helt i orden å bruke aloe vera på en baby, så bare smør i vei. Men, om utslettet ikke gir seg kan det jo være greit å undersøke hos lege om det er varmeutslett eller ikke. Vi trodde vår hadde det og ventet litt lenge med å gå til lege, og i vårt tilfelle var det allergi/eksem ...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Ikke bare smør i vei! Prøv på et lite område først, for Guds skyld! Jeg er nemlig allerigsk mot Aloe Vera, og alt blir 1000 ganger værre om jeg tar på noe som helst med denne planten i. Kan ikke en gang bruke våtservietter, såpe, shampoo.. ja noe som helst. Så test ut om barnet ditt tåler det før du bruker det på store områder.
EierIkkeFantasi Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 takker for svar og advarsel,jeg smørte heldigvis bare litt øverst på brystet..hva om han ikke tåler det da,mer utslett?
Carta Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Jeg blir veldig rød der jeg smører meg med aloevera, så om jeg brenner meg er det bedre å ikke smøre med deti allefall! Men det er jo sånn jeg reagerer på det. Finnes sikkert flere måter. Kan legge til at i Sverige selger de ikke aloevera på apoteket, da mange reagerer på det. Kjøpte meg salve til å smøre i munnen på apoteket her hjemme og så tilfeldig at det var aloevera i den. Ingen som sa et kvekk om det!
---1t?--- Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Visste faktisk ikke at en kan reagere på aloe vera, er jo så naturlig, men greit å vite det da! Smurte bare et lite område på babyen min jeg og, ser ut til å fungere bra her, men kjekt for alle å vite at en bør prøve seg fram forsiktig, det gjelder jo egentlig alt en prøver for første gang på babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå