Gå til innhold

HJELP! Hva trengs for en perfekt "reke og vin kveld"???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære og jeg har ikke spist reker på 15 år. I kveld tenkte vi å prøve siden begge egentlig syns det er godt. Min kjære har kjøpt hvitvin, reker, loff, majones og sitron. Etter hva vi husker er det dette som trengs. Men er det noe vi mangler?

jaja kanskje HJELP med store bokstaver i overskriften var litt overdramatisk... men håper noen vil svare likevel... :-)

Skrevet

Dere har det jeg trenger til en flott rekekveld iallefall! Men vet noen liker å ha rå løk til også...Jeg synes det bare er ekkelt jeg da...

åååå....fikk lyst på reker jeg nå!!!

Skrevet

virker jo som du har det som trengs da! 2 lys på bordet, så har du det!

ps. veldig smart å sette frem en skål med vann til hver, med sitron og biter i, så dere kan skylle hendene i dette underveis, tar bort det meste av lukten fra hendene.

Kos dere!

Skrevet

Jeg syns det er godt med litt grønn salat og avocado til og jeg, men det er jo smak og behag.

Fikk ihvertfall veldig lyst på reker nå:-)

Skrevet

Og masse servietter eller tørkepapir

Skrevet

Vi pleier å ha rå løk, dill og pepper på vi da... sinnsykt godt...

Skrevet

vårløk som hakkes opp til topping

salat på bunnen

aioli

Skrevet

Dill på toppen :) Og en skål med vann og presset sitron for å få vasket hendene litt innimellom..

Skrevet

Vi har i tillegg til det dere har, egg og drue&purre salat.

Vi pleier å ha reker hver fredag vi ;))

Skrevet

Fersk dill er veldig godt og kjøpt eller hjemmelaget aioli(hvitløksmajones) er veldig godt som alternativ til majones.

Men, det holder lenge med det dere har kjøpt inn :-) Husk en skål med vann og gjerne en sitronbåt oppi (til håndvask) og kjøkkenrull eller servietter.

Kos dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...