Gå til innhold

sykemeldt videre.. snakke med saksbehandler i nav?

Anbefalte innlegg

Vært hos legen og fikk forlenget sykemeldingsperioden min fram til begynnelsen av august. Har vært sykemeldt en mnd. allerede.

Termin i september.

Det kan være noen har lest om min situasjon tidligere.

daglig leder i butikk der alt ble "snudd på hodet" etter at mitt svangerskap ble offesielt. Lang historie.. De snudde om på alt, ingenting av hva jeg før hadde gjort disse årene i jobben var lenger bra nok, større krav, mer mas tok fra meg vanlige arb.oppgaver osv. Ble helt overkjørt og psyket ut, endte med at jeg ikke orket mer. Deppa og sliten og ble sykemeldt pga dette ( psykisk stress).

Først sykemeldt til midten av juni. Etter de fikk vite om sykemeldingen min, har jeg ikke hørt stort fra de. ingen spør meg hvordan det går med meg, er heller meg som kontakter de for å oppdatere. De har laget sommertimelistene for juni,juli. Jeg er ikke inkludert på disse listene til tross for at de ikke visste om lenger sykemelding enn til 15.juni. jaja.. så innmari lang historie og makter ikke ramse opp alt nå.

Iallefall så ble jeg nå sykemeldt til august.

Legen min er innmari forståelsesfull. hun har hørt hele historien og gir meg full støtte. Det er så innmari godt!

I dag nevnte hun at jeg kanskje burde kontakte saksbehandleren min i NAV og be om et møte for å fortelle situasjonen. Er dette normalt å gjøre når man er ute i sykemeldingsperiode og får sykepenger fra NAV? forhørt meg med noen rundt meg, og de mener de ikke hadde gjort annet enn å sende inn papirene som normalt og heller snakke med NAV om de kontakter meg.. Hva mener dere? noen med erfaringer?

Har så lite lyst å måtte legge ut hele historien til enda en utenforstående person akkurat nå, i allefall da jeg ikke ser grunn til å gjøre dette..

Og er også litt skeptisk til hvilken respons jeg ville møtt hos en slik saksbehandler i og med situasjonene min er som den er.. Kan tenkes der ikke er alle som forstår..

Det står jo også på egenerklæringsskjema som skal sendes inn til NAV :

7.8 Er det utarbeidet en oppfølgingsplan i samarbeid med arbeidsgiver (må gjøres innen 8 uker).

Hva skal jeg si her da... vil jo helst slippe å forholde meg til arb.giverene akkurat nå og ønsker meg ikke tilbake.. Er jo pga psykisk stress jeg er sykemeldt og vil jo bare vare fram til permisjonstiden setter i gang.. synes dette er så vanskelig...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...