Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt...hvordan blir d med amminga?

Anbefalte innlegg

Noen anbefalte meg å bruke en mekanisk pumpe for å få melka skikklig i gang...slet med melka sist, da fødte jeg vaginalt. Har ikkje lyst å slite denne gangen!!!!Men nå skal jeg ha keisersnitt, og da er det jo vanskligere å få i gang....Tips?

Fortsetter under...

jeg har hatt 2 KS og ikke hatt noe problem med melka egentlig, men foerstemann spiste daarlig og da pumpet jeg en del paa sykehuset for aa faa det igang. Men da faar man laane pumpe der....

Snakk med JM og hoer om hun ikke har noen tips til deg !

Det var absolutt ikke vanskeligere å få melka i gang med ks for min del ihvertfall.. Gikk helt som ved vanlig fødsel. Men som hun over sier, man kan vanligvis få låne elektrisk pumpe på sykehuset.

Lykke til ;)

Det er ingenting som sier at melka kommer senere i gang ved et KS.

Jeg har hatt to KS og melka kom med en gang den. Ikke noe problem i det hele tatt:)

Hvis du slet med melka sist kan jo dette skje igjen denne gangen også. Ettersom dette ofte følger det samme mønsteret. Det må selvfølgelig ikke bli slik.

Har ikke egentlig noen tips for hvordan du skal få melka i gang ordentlig. Det er vel de samme tipsene som på barselavdelingen om å amme ofte etc.

Lykke til i alle fall:)

Slet også sist med å få melka igang etter vaginal fødsel sist. Varderfor innstil på at jeg kanskje ikke fikk det til i det hele tatt med amming denne gangen etter som jeg skull ha ks. Fikk en skjønn frøken på tirsdag og nat til torsdagvåkna jg med en voldsom brystspreng. Har hatt mer en nok melk siden da. Etter bare 2-3 dager begynte melka og strømme bare jeg tenker på henne eller hørerhenne skrike. Har snakket med jordmor om dette syns det var rart. Men som hun sier, når du har et avslappet forhold til det blir det ofte lettere+ at sist var jeg så sliten og hadde blød så mye at det kunne ikke bli noe særlig melk av en slik opplevelse. Ta det derfor som det kommer. slapp av ang. amminga og du skal se det ordner seg av seg slv.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...