Gjest Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Det er jo 27 grader ute nå - og jeg har ikke akkurat fornyet garderoben noe særlig etter fødselen. Med unntak av plagg som tåler vask etter vask pga gulpeflekker. Aner ikke om de penklærne jeg hadde før passer, har utsatt dette i det lengste ja. Huff. Men svarte klær utgår ihvertfall, er det ok med pene klær i nøytrale, lyse sommerfarger ? Babyen får ihvertfall lyse, tynne klær. Men solhatten hans er knæsj rød. Kanskje ikke så passende ???
Sunshine med småtroll:) Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Litt usikker i denne varmen, men kanskje ha på nøytrale farger. du kan jo høre med noen som skal i begravelsen? Tror ikke det har noe å si at solhatten til mini er knæsj rød. Nei skjønner det er vanskelig. Selv har jeg kun vært i begravelser på høsten/vinteren og da har mørke klær vært et naturlig valg
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Ja, det er det jeg også har. Men jeg snakket med mine kjære brødre, og de kommer til å gå i mørk penbukse med skjorte til. Dress (som de vanligvis ville gått i) er utelukket. Jeg får ta dypdykk i skapet og se.
Bøggly Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg var i begravelse i går, og der hadde folk stort sett skjørt/bukse i nøytral farge (ikke blomstrete/stripete) og en enkel kortermet topp/bluse til. Barna som var der (jenter) hadde rosa sommerkjoler. Det var maaaange som ikke var i mørkeblått/sort og det virket helt ok.
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Ok, takk. Ikke så lett å vite, siden det heldigvis er lang tid mellom hver begravelse. Fant en grå penbukse som passt fin (til og med litt stor !!!) så da er det bare å finne en topp til.
3xmamma Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg var i begravelse kort tid siden og da var det skikkelig sommer temperatur. Jeg hadde på meg svart bukse og kortarmet hvit skjorte. Det var lett blanding mellom skjørt og bukser. Mange hadde mørk singlet med jakke over. Var mest i kirka de hadde jakkene på, etter på når vi var i sammenkomsten hadde de fleste tatt av de varmeste klærne. Er jo ofte litt kjøligere inni kirka da. Barn kan du kle i vanlige klær var det jeg fikk beskjed om. Guttene mine hadde mørk dongri med tynne kortermede skjote over. Vesla hadde nøytral sommerkjole. Er vel menna som sliter mest, med de varme dressene sine.. er ikke enkelt det der, men som jeg fikk beskjed om når jeg sprang i butikkene og leita etter klær, så lenge du ikke kler deg dristig eller spraglete så er det ingen andre en du selv som bryr deg om hva du har på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå