Gå til innhold

Masse lykke til og trøsteklem;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten kommentar rundt noe som har blitt "standarduttrykk" på dette forumet, "masse lykke til" er vel et idol-uttrykk som har kommet for å bli ser det ut til, og også en del trøsteklemmer her inne ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Hva annet kan man si enn trøsteklem til noen som er lei seg?

Jeg gir ut trøsteklemmer så det holder jeg, og jeg synes det er fint å få en når ting ser mørkt ut også:-)

Masse lykke til sier jeg ikke, men det kan vel være litt dialektbetinget også? Vet ikke jeg:-)

Du skal få en helt vanlig klem:-)

Skrevet

Jeg vet jeg har nok skrivd "masse lykke til" her inne, vet ikke helt hvor det kommer fra jeg...Ser ikke helt problemet med å skrive det.. Tenker ikke så mye på det når jeg skriver.. Jeg syns det er godt å få trøsteklemmer og godt å kunne gi trøsteklemmer.. Hva annet skal man skrive? Er vel opp til hver enkelt hva man skriver så lenge det er hyggelig og godt ment!

Skrevet

"Masse lykke til" kommer fra idol-sendingene hvor Jan Fr. Karlsen avsluttet med å si dette til omtrent alle deltagere, så der har du hvor du har det fra. Han fikk jo en del oppmerksomhet på dette uttrykket og det jeg synes er litt morsomt er at det ser ut som om det har blitt "adoptert" av den norske befolkning og også her inne for nå sier jo alle det plutselig. Var ment som en artig betraktning og ikke noe kritikk om du misforstod.

Skrevet

Tok det ikke som kritikk! :) Tenkte etter at jeg hadde skrevet at jeg burde ha puttet inn et smiletegn eller to, det er fort gjort å misforstå hverandre... he he.. Jeg har ikke fulgt med på Idol siden Kurt var med, så har nok ikke fått med meg det utrykket derfra..

Vi nordmenn har veldig mange rare ord og uttrykk!! Det er mye mediastyrt og dialektstyrt.. Språkforskere har nok en artig jobb:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...