Gå til innhold

smerter i rygg/skulder/bryst etter en lang (2-3 timer) trilletur - tips ønskes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Først ville jeg ha anbefalt deg å undersøke hvorfor du har disse smertene. Det kan jo være at for eksempel håndtaket er regulert slik at det er for høyt for deg.

Jeg ville anbefalt deg å få henvisning til fysioterapeut slik at tøyningsøvelser som du etterlyser blir forklart nøye. Det er ikke spesielt gunstig å gjøre slike øvelser feil.

Annet: Ta mange pauser når du er ute og går.

du må jo bare strekke og dra. kan hjelpe å ta en varm dusj for å varme opp musklene og så strekke ut.

og så ville jeg undersøkt hvorfor, som over sier.

har du en tung vogn forresten? for det gjorde at jeg fikk vondt. men så sliter jeg med bekkenløsningn i tillegg da...

dette var et problem for meg også i starten. jeg ble mye bedre av å endre måten å trille på.

pass på at du ikke holder fast i håndtaket på vogna, men bare skyver den med kroppsvekta di, legg hendene løst på uten å gripe med tommelen rundt og senk skuldrene, skyv vogna foran deg, ikke "styr" den. dette hjalp for meg kombinert med at jeg fikk bedre og mindre anstrengt ammestilling.

lykke til : )

Kort tid siden du fødte? Jeg hadde ryggsmerter (spes langt oppe på ryggen) de første ukene (kanskje ca en mnd) etter fødsel. Jeg hadde en tung simovogn, men satte også smertene i forbidelse med pressriene/ fødselen - at jeg hadde brukt muskler som jeg skjeldent bruker til vanlig. Men mulig det var trillemåten osgå da. ga seg ihvertfall etter noen uker

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...