Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Del Skrevet 5. juni 2008 trenger virkelig hjelp til hva jeg bør få med i dette brevet,er ikke flink og skrive brev:( viser til innlegg er så fortvilla hvor dere kan lese endel av historien min for keisersnitt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137929861-brev-til-avdelingsoverlegen-ang-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #2 Del Skrevet 6. juni 2008 spørsmålet mitt er hvor du befinner deg, det er ikke alltid hjelp og skive og søke om ks,i såfall ikke i Bergen . jeg fikk brev og innleggelse for ks, men neida, de tok meg til vanlig fødsel helt til det skjedde noe fælt . men du kan skrive hva du opplevde, og hvorfor vil du ha ks, ka er grunn og sånt,. om det er noe spesielt grunn som du kan dokumentere får du fort gjennom,jeg skrev brev til overlegen her i Bergen at jeg ønsker og ha samtale med ham siden jeg hadde helt jævlig opplevelse angående min andre ks. og jeg fikk innkaling til samtale hvor jeg ville ha det skriftlig at jeg kommer til og få ks neste gang. lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137929861-brev-til-avdelingsoverlegen-ang-keisersnitt/#findComment-137938773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #3 Del Skrevet 9. juni 2008 Har lest det forrigje innlegget ditt. Hadde det omtrent på samme måten som du. Fikk ikke innvilget ks ved første sykehus og de mente at jeg skulle føde vaginalt. Vi har heller en lavere terskel for ks underveis kan du vite fikk jg til svar. Var på x antall samtalr og fikk mer og mer panikk. Greide ikke glede meg over svangerskapet i det hele tatt. Så håper dette kan være til hjelp for deg slik at du slipper det samme. Mitforslag er. Snakk med jordor om angsten du sliter med, etter siste fødsel ikke pynt på noe men legg heller litt på hvordan du har det. Vær taktisk og gå gjennom opplegget hennes, men si dere må bgynne nå. og at innen du er kommet til ex. uke 25 av graviditetn skal det være kommet til et punkt hvor du enten skal føle deg fortrolig med vaginal fødsel eller ks blir innvilget. Selv om du har bestemt deg for ks. kan du i brev til avdelingsoverlegn vise til at du har prøvd å takle angsten , og redselen. gjennom å vært med på oppleget demmers.( var no de fokuserte my på hos meg) du har god tid. oh ks får du dersom du bare vil. Jeg søkte et annet sykehus da jg var 34 uker på vei og som legen sa, han følte seg litt satt opp mot veggen. Etter som jeg kom så sent, noe som ikke var min feil, fikk ikke hjlep til og søke ks tidligere og fikk avslap på første sykehus. Men du må kanskje være villig til og reise til et annet syke hus selv resite vi 35 mil. Noe som faktisk var deilig fikk da 3 dager bare for os selv og fikk hvilt meg godt før live som flerbarns mor begynte. Leg vekt på at du ikk er i tvil om hva du vill. Les om ulmper ved ks slik at du kan fortelle at du er klar over at det ikke er risikofritt, men at du til tross for disse vil ha ks. Be om å få komme til en samtale. Gråt gjærne og vis deg fra dit svakeste. Mit først avslag gjikk på at jeg ikke var hysterisk nok fikk jeg beskjed om da lgen ringte og sa han ikke ville invilge ks. Hørt slik tull. Men dersom det er det som skla til så skla de sannelig få se tenkte jeg. Måtte gjøre meg liten noe som jeg ovrhode ikke er. Men hva gjør man ikke for å få det som man vil. Syns heller dt viser at vi er sterke som tar opp kampn med helsevesnet, tørr stå for de valg og følelser vi har. Stå på og gled degover at du skal bli mamma igjenn. Det ordner seg til slutt. helt sikkert. Men man må gjennom litt mer styr enn andre. Var n fantastisk opplevelse selv om jeg følte jeg hadde lurt meg til et ks. etter som jeg ikke bel hørt første gang jeg bad om det. Gjør det mer enn gjærne igjenn. LYKKE TIL Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137929861-brev-til-avdelingsoverlegen-ang-keisersnitt/#findComment-137953687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. juni 2008 #4 Del Skrevet 9. juni 2008 Du bør ikke skrive brev i det hele tatt og legge ut høyst private ting til utenforstående ----føles bare ekkelt i ettertid og kan føles extra belastende for deg i ettertid , selv om det er til såkalt " helsepersonell med taushetsplikt " - hva om du bare likevel får avslag ??? Noe som er meget sansynlig kan / les vil skje desverre ! . Be heller om å få samtaler direkte med det sykehuset du skal forholde deg til . Så får du se " politikken de har " der -om den er " menneskelig og noenlunde human " eller ikke ....kanskje er du heldig å treffer på en hjelpsom person ...kanskje ikke Ikke for å ta motet ifra deg ....men det finns mange kvinner her i landet som er blitt nektet KS på tross av tidligere traumatiske opplevelser , som har psykiske traumer å bære på som vold / voldtekt og incest i fortiden sin og som til og med har attest fra psykolog om sin angst / depresjons diagnose de plages med spesielt under svangerskap -. Så likevell har de vært umenneskelige nok til å gi avslag på ønske om KS .... selv med slike gode grunner for å ta vare på sin psykiske helse gjennom en ekstra tung tid som heldigvis er forbigående ...Finns og kvinner her til lands som skal manipuleres til nok en til vaginal fødtsel etter å ha fått fæle rupturer ved sin første fødtsel ....Håper du finner hjelp ....Helse Norge er helt utrolig elendig her til lands ...når psykisk helse overhodet ikke ses på som medisinsk god nok grunn til å få KS tydeligvis - skulle vært ulovlig å nekte med slike gode grunner ...Er tydligvis kunn om å gjøre å spare penger for enhver pris ...her til lands ..i fattige -helse - Norge ihvertfall ....Stå på og ikke gi deg ..... ! For du avslag ..så prøv neste .Vær villig til å reise langt omså ...er bare å planlegge litt ...så går det så bra så ! Finns de som til slutt reiser utenlands faktisk på privatklinikk og betaler KS sitt selv til slutt ....når de ikke ser noen annen løsning her hjemme og ikke orker flere avslag .....Uansett hva du gjør lykke til ! KS i utlandet koster ca 120 000 kr for et 3 dagers Luxus - opphold ..... Eget hotellrom med roomservice / & nurce og allt du trenger .... og dusj /toalett for deg selv ....og mulighet å ha barnefar boende også .Verd å vurdere ....kanskje et mye mer forlokkende alternativ enn fattigdommen og elendigheten på Norske off.sykehus som kan koste deg helsa di el. barnets helse .....vell er det gratis å legge seg inn der - men kan jo f¨ån uante og triste konsekvenser for helsen og fremtiden ....men standarden på både opphold og behandling er jo kunn det mest livsnødvendige enn får ... comfort så som så med ... Syns vi kvinner fortjener litt ekstra godt stell og comfort etter 9 mnd svangerskap jeg ..... Så du får bare be gubben din være med og åpne opp lommeboka til privat alternativ behandling ...om de ikke får nødvendig behandling her ...Er han virkelig glad i deg ...så betaler han sin del .......Er ikke " gratis " å få barn vet du ..det koster enten på den ene eller andre måten uansett ...noe ...Og da er jo ikke de penga så mye verdt .....! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137929861-brev-til-avdelingsoverlegen-ang-keisersnitt/#findComment-137954995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå