Gå til innhold

jeg vurderer kanskje å starte ett "hjem" for hjemløse dyr..hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

blir det flyttings så skal vi bo på gårdstun med muligheter for å ha dyr der. dette brenner jeg for men vet at det kreves MYE! og når man har 2 barn i hus er det kanskje ikke så lett.

Skrevet

Mener du at du skal leve av det? Selge de videre, eller?

Er nok ikke så lett, men ingenting er umulig ;-)

Skrevet

det høres jo veldig idyllisk ut da :) og det er ikke meninga mi å drepe gelden men det koster ¨drive slik og det må nok mest sannsynlig foregå på frivillig basis, altså lite støtte å få økonomisk :) men så lenge dere har råd til det så sett igang :)

og så er det jo bestemmelser rundt dyrene i forhold til leveplass osv så det må dere ta med mattilsynet.. kanskje dyrebeskyttelsen har tips å komme med for å starte opp med et slikt prosjekt :)

lykke til :)

Skrevet

For en flott tanke....

Husk at det ikke bare er mye arbeid, men det koster en del også. Hvis du bor i nærheten (sør rogaland) så kan jeg stille opp med litt utstyr og eventuelt hjelp.

Uansett mase lykke til :-)

Skrevet

nei,dette blir utenom jobbingen.. jobben blir på gården uansett så jeg er jo ikke langt unna.. men f.eks.katter er det jo mange som vil bli kvitt.. må man ha "startkapital" for dette?

Skrevet

Jeg vet om ei som har noe lignende. Hun tar seg av dyr som dyrebeskyttelsen tar inn. Enten de har blitt mishandlet eller bare er forsvunnet fra eieren. Har de en stund til de får nye eiere.

Sånne tiltak er helt supre! godt noen av oss har mulighet til å hjelpe.

Lykke til =)

Skrevet

Vi kan bli partnere! Drømmer om det samme selv. Også å ta imot dyr som er skadet, finnes omtrent ingen plasser du kan levere ville dyr som er blitt skadet. Har funnet en del selv og har etter beste evne stelt og reddet flere av de.

Skrevet

bor på klepp men vi flytter til østlandet nå til høsten der jeg og sambo har fått jobb. :)

men takk for tanken!!

dette blir ett spennende prosjekt som jeg skal holde liv i til vi flytter.. kan undersøke litt også *fritidsproblemer* :P

Skrevet

dere må jo ha godkjente bur o.l. til dyrene da, og så må du nok regne med en del veterinærutgifter ift vaksiner o.l. og mat da :)

vil tro det koster litt å starte opp, selvsagt kan man ta imot katter og stelle pent med de så de har det bra, men er vel begrenset hvor mange katter som kan gå løse rundt på en gård før de ikke har det bra lenger :)

vi har 4 katter på gården og det er egentlig nok, blir jo unger hele tiden og kattene skal jo følges opp og få oppmerksomhet og stell de også :)

Skrevet

ja,det er bare å hive deg på :) vi skal bosette oss på østlandet nå til høsten.. jeg er bare sååå spent om det blir noe av det gårdstunet isåfall! Åååh.. xxx fingre for at alt går i boks til helga :)

Skrevet

Bor i Akershus, jeg! Skal krysse fingrene, så kanskje vi får redda litt dyr også!

Skrevet

Har ikke du egentlig mer enn nok med deg selv og dine da? Har lest en del av innleggene dine og det kan jo virke som om du har mer enn nok, for å si det slik. "Bare" dyr krever en del av deg, du må ha noe å gi av deg selv, i tillegg til å oppfylle deres primærbehov.

Skrevet

er nettopp det at dyr gir meg glede,omsorg og terapi! jeg har hatt dyr siden jeg kunne gå omtrent og brukt hester som terapi i alle år. de får meg til å glemme alle sorger og tanker som jeg ikke bør ha :) jeg går på medisiner og de siste ukene har jeg nesten ikke vært nedfor (utenom pga nav da..men det ordner seg det og!) og jeg pluss samboeren min har fått ett bedre forhold enn vi har hatt i de siste 4 årene! Endelig fått snakket sammen ordentlig og tatt hverandre i "nakken". Han tenker på fremtiden VÅR og ikke SIN fremtid nå .

barna mine er så fantastiske : eldste jenta har blitt mye mer roligere og snillere etter at jeg begynte på medisiner (antidepressiva) og terapi hos legen igjen. Og dette er jo snakk om bare "kanskje" .

babyen er en drøm og hele situasjonen som vi er borti nå er en sak som jeg har drømt om i hele mitt liv.

Skrevet

Har også lyst til å starte "SPCA", men har ikke mulighet her vi bor nå. Men det koster masse og starte og drive dette, og tror ikke det er så mye å hente fra det offentlige. Men det finnes sikkert mange snille "private investorer" som vil sponse litt.

Skrevet

Ja, det er jo givende. Er ikke det jeg sier, er fosterhjem selv jeg=) For skilpadder og katter og nå har vi ekspandert til barn, hehe.

Men du må alltid GI, uansett. Du kan ikke ha "dårlige dager", ferier blir nokså vanskelig og til tider må forholdet til partner vike for forpliktelser til dyr/barn/putt-inn-det-som-passer.

Det jeg anbefaler deg å gjøre, er å være fosterhjem på mindre basis for Dyrebeskyttelsen, feks, før du starter opp et gedigent prosjekt. Og det er ganske fælt å få inn et rufsete eksemplar fra gaten, pleie det, vinne tillit og etterpå gi det videre. Det smerter, for du blir utrolig glad i dem. Klarer du å løsrive deg fra noen du har brukt så mye tid med?

Skrevet

ja,det er jo alltids en mulighet til å smiske med forskjellige folk (røkke f.eks.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...