Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er på ferie fra jeg er i uke 11-13. Har bestilt UL i uke 14. Kan man da se evt nakkefold? Eller bør jeg gjøre det i uke 10? Hjelp!!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Fick besked om att uke tolv var å anbefale. Du kan kanske få gjort UL i ferien din ?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 jeg tok ul i uke 13. og det var ikke for sent.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Ultralydundersøkelse av nakkefold skal tas mellom uke 11 og uke 13+6 som er siste frist. Jeg tok fosterprøve, og den ble satt opp midt i en ferie. Hadde ikke noe valg der, må bare prioritere hvis man vil ta prøven.
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Hehe, skulle selvsagt stå fostervannsprøve. Har du ikke mulighet for å få tatt UL der du er på ferie?
Anonym bruker Skrevet 10. juni 2008 #6 Skrevet 10. juni 2008 jeg tok UL i uke 11 å dær oppdaga di en fortykka nakkefolde... blir henvist til spesialister... det er lurt å gøre det så fooort du kan!
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2008 #7 Skrevet 11. juni 2008 Uke 11 til 13 uker og 6 dager. Hverken før eller senere.... Kan du ikke bestille dit du skal p ferie da?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 Takk for alle svar. Skulle gjerne ha vært på UL i de ukene, selv om jeg ikke er så bekymret for at det skal være noe galt, så hadde det allikevel vært betryggende. Vi skal til USA, så jeg vet ikke...må sikkert bestilles i forveien, og det kan jeg tenke meg både blir dyrt og vanskelig? Vi har bestemt at vi skal forsøke å finne noen som kan hjelpe oss, men om det ikke går, så må det også være greit.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #9 Skrevet 21. juni 2008 Vi har akkurat vært på UL på Balderklinikken i Oslo og fikk dessverre beskjed om mistanke om kromosomfeil/stor nakkefold. Jeg var da i uke 13+3. Vi ble sendt videre til Ullevål dagen etter, og overlegen der sa at de kan se slike ting frem til uke 15. Orker ikke tenke på hva vi IKKE hadde fått vite hvis vi hadde ventet til den ordinære UL i uke 18, håper alle kvinner snart får tilbud om UL i uke 11-12 slik det var et innslag om på nyhtetene i TV2 i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå