baby06+08*lykkelig* Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Et par ganger idag har jeg opplevd at jeg "ser stjerner"....går fort over, men lurer jo på hva det kommer av.... Noen flere som har opplevd det eller har peiling? Er i uke32 nå..... Takknemlig for svar ;0)
nygift med spire i magen nr2 Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er plaget med å se stjerner.... dette kommer av svangerkapsforgiftning hos meg.. Så hadde jeg vært deg ville jeg nevnt det for legen, men for all det, det trenger helt sikkert ikke være det.. Men her har jeg høyt undertrykk, proteiner i urin, veldig hoven, og netopp at jeg ser stjerner... Lykke til
Rorrimamma Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Alt på kontrollen var i orden med meg, men allikevel ser jeg også stjerner. Er 34 på vei
jurgita&runa&trym Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 hehe..her skriver ei til som ser stjerner...første gang trodde det var fluer, men ser det 3. dag på rad
Januarbaby2014 Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Man kan vel se "stjerner" både hvis man har for høyt og for lavt blodtrykk, kan også gjøre det hvis man har lite jern (slik som jeg selv har).
Figa *Fødeklar* Skrevet 5. juni 2008 #6 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ser også stjerner og alt er fint meg meg :-) Har også lurt på hva det kommer av. Det skjer ganske ofte. Til vanlig (utenom graviditeten) ser jeg aldri stjerner...
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Synsforstyrrelser er som oftest noe du skal ta alvorlig. I graviditeten er det bedre å få sjekket det en gang for mye enn en gang for lite.
Mammamia&EmmaTherese Skrevet 5. juni 2008 #8 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ser også "stjerner"... Litt ekkelt ja:S Er ganske ofte til meg, å har gjort det ei stønn nå... Dem mistenker begynnende svangerskapsforgiftning, men har vært på sykehuset 2 ganger på under ei uke, å dem finner ikke noe gæli med baby'n iallfall... Får bare håpe det går over snart. Er i uke 36
lille lysglimt Skrevet 5. juni 2008 #9 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ser også stjerner, men heller ingen feil med meg eller baby'n. Når jeg reiser meg for fort, vrir hodet m.m så kommer det gjerne noen stjerneskudd... Og det er det jeg vet ikke farlig...er jo vanlig å gjøre det uten å være gravid også..
Lille Lu Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Jeg tror også det kan komme av både lavt og høyt blodtrykk. Har du ingen andre synsforstyrrelser tror jeg ikke det er noe å bekymre seg for. Jeg hadde svangerskapsforgiftning sist, og så stjerner. Men denne gangen ser jeg også stjerner men har ingen andre symptomer. Har blodtrykk på 100/60.
Maiblomst Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Jeg ser også stadigvekk stjerner! ..Og streker og prikker. De har ofte mange fine farger.. Hehe Hos meg handler det om lavt blodtrykk. Var på kontroll på mandag, da var det 80/50. I tillegg har jeg visst lav hb, den ligger for øyeblikket på 8,8. (Stiger sakte men sikkert) Disse to sammen gjør at det visst nok ikke er uvanlig å se noen stjerner innimellom. Dette er ikke farlig men veldig godt å vite hvorfor det er sånn uansett!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 jeg har det også sånn.. får det ofte når jeg bare sitter i ro... sånn som nå med pcn... må vel lufte det for jordmor å høre hva det kan være... blir ofte litt kvalm i forbindelse med dette... hmm.... både hb og bt er fint hos meg...
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 Jup.. Stjerner her også.. Så da er det vel ikke så uvanlig da..? Det kan jo ikke være det når såpass mange her ser disse stjernene..? Jeg har bra blodtrykk, ingen proteiner i urinen og bare litt vann i kroppen. Jernlageret mitt er ok, men i 3.tri har jeg tatt jerntilskudd hver dag på anbefaling fra legen min (han anbefaler alle gravide i 3.tri å ta tilskudd med jern). Jeg har ikke fått noen forklaring på hvorfor jeg ser disse stjernene, men mulige årsaker er økt trykk på den store blodåren som går i ryggen, blodtrykksfall når man reiser seg... Så lenge man blir fulgt opp på normalt vis gjennom svangerskapet og verken lege eller jordmor kan finne at det er noe feil, så tror jeg ikke vi trenger å bekymre oss for disse stjernene. Er nok bare et svangerskapssymptom det også =)
Mrs. icsi og småen Skrevet 6. juni 2008 #14 Skrevet 6. juni 2008 Signerer denne rose_of_ice. har også hatt det et par ganger, men er vel mer facinert enn redd, jeg da..
JuniMamma_jente08 Skrevet 6. juni 2008 #15 Skrevet 6. juni 2008 jeg ser også stjerner.. kommer av lavt blodtrykk hos meg da..
Gjest Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 jeg ser også stjerner i varmen. har litt lavt blodtrykk jeg og. Her hinn dagen svartnet det helt for meg m,ens jeg var på shopping.det var ekkelt! men var hos jordmor etterpå og hun sa det var "vanlig". sikkert på grunn av blodtrykket og varmen..
01-08-2008 Skrevet 6. juni 2008 #17 Skrevet 6. juni 2008 Jeg ser bare disse stjernene når jeg beveger veldig fort på hodet eller reiser meg fort opp av en stol.. Alt er bra med blodtrykk osv..
NrToKomIJuli Skrevet 6. juni 2008 #18 Skrevet 6. juni 2008 Hei, jeg møtte ei som så litt rare ting, jeg husker ikke om det var stjerner eller hva det var. Men i følge hennes jordmor var det ganske enkelt blodårene i øynene som utvidet seg i svangerskapet, og det var dette vi så på en annen måte nå enn før. Så det KAN være så enkelt også, og ikke Svangerskapsf. Men sikkert lurt å sjekke det opp. Men ikke alt er farlig. :-)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 6. juni 2008 #19 Skrevet 6. juni 2008 Jeg føler jeg ser dårligere, noen ganger er det som om det jeg ser på blir et "smeltende" maleri, farger og konturer bare sklir inn i hverandre, og disse lynglimtene kommer stadig vekk. Utrolig irriterende! Og en evigvarende leamus på høyre øye - føler alle kan se at øyet rykker i alle retninger *flaut* Får vel spørre legen om dette på tirsdag, tenker jeg....
volvo-mamma Skrevet 7. juni 2008 #20 Skrevet 7. juni 2008 jepp jeg har lavt blod trykk og skrapt jernlager og ser en hel del stjerner... hehe.. har begynnt å bli vannt med dem nå da litt ekelt i begynelsen..
Gjest Skrevet 7. juni 2008 #21 Skrevet 7. juni 2008 godt å høre det ikke bare er meg:) har sett disse stjernene siden uke 20 lr no er 35+3 i dag, alt har vert normalt på hver kontrol så det er nok ikke no farlig.... ser dem et par ganger for dag jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå