Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gå til legen.. Han vil teste om det er bekkenløsning og gi deg henvisning til fysioterapaut som kan gjøre hverdagen bedre for deg. Ellers er det viktig å være i altivitet.. Ikke bli sittende / liggende på sofan hele tiden. Varier med å gå - sitte - ligge, slik at du får god variasjon og ikke " stivner"..

Heisan!!

Jeg går mitt tredje svangerskap med bekkenløsning og har aldri hatt det så bra som nå. I mitt andre fikk jeg beskjed av lege at jeg ikke burde få flere barn. Han var redd jeg skulle få varige smerter.

Nå 7 år seinere er jeg gravid for tredje gang. Symptomene på bekkenløsning kom etter 7 uker. MEN... denne gang har jeg gått til akupunktør jevnlig og har det kjempefint. Er i 50% jobb på rehabavd som spl og det fungererkjempe bra.

Anbefaler akupuktur til alle med smerter i bekkenområdet..

Svært tidlig i svangerskapet fikk jeg smerter jeg trodde var bekkenløsning. Det viste seg å være bekkenlåsning etter en tur til kiropraktoren. Har vært hos fysioterapeut og lege før men ingen har skjønt at det var låsning før jeg kom til kiropraktoren. Etter noen behandlinger kjenner jeg nå nesten ingenting, er i uke 18. Selvfølgelig kan jeg få bekkenløsning etterhvert men det er ikke noe som tilsier at jeg er spesielt utsatt. Min klare anbefaling er altså en god kiropraktor. Låsning er mye lettere å gjøre noe med, det handler om spenninger og låsninger mer enn at bekkenet blir "slakkere". Løsning kommer gjerne senere i svangerskapet, selv om det også skjer at det kommer tidlig. Symptomene kan være veldig like.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...