Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg vært hos Dr. Blakstad.

Det første hun sa da jeg var kommet innenfor døren og fortalt hvorfor jeg var der, var at hun ikke anbefalte meg å dra til Stork men til Nordica. Så da blir det vel Nordica.. Jeg gjør stort sett som jeg blir fortalt ;-) Jeg har skjønnt på flere her inne at de kan sine saker. Blakstad samarbeider også med Nordica, og det gjør saken litt enklere for meg, ettersom hva jeg forstod på henne.

Men nå har jeg noen spørsmål til dere som bruker Nordica:

Er det slik at jeg må få tilsendt en journal som jeg må få fyllt ut, eller ordner Blakstad det?

Må jeg ringe ned for å få tid til en samtale med legen der? Og kan den gjøres pr. telefon?

Foreløpig ser alle prøver veldig bra ut, og jeg går for inseminereing, blir det da skanning og eggløsningssprøyte i forkant av inseminasjonen?

Neste uke har jeg tid hos Blakstad for å undersøke egglederne, er det noen som husker hva dette kostet? Det glemte jeg å spørre om i dag..

Mange spørsmål her, men jeg håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med Stork, men jeg har vært hos Nordica og Vitanova i tillegg til Ciconia. Min erfaring men Nordica er ikke den samme som flere andre her inne har. Jeg opplevde manglede respons på mail, vanskeligheter med å nå igjennom på telefon. En useriøs lege og en totalt uempatisk legeassistent/mor til Dr. Lindenberg i tillegg til at journal og resepter kom lovlig seint før oppstart av forsøk.

Min anbefaling er at du gjør dine egne undersøkelser. sender mail og stiller spørsmål, ring dem pr. teleforn og sjekk responstider og servicenivå. deretter bestemmer du deg for klinikk. Gynekologen din skla kunn scanne deg og måle egg/tykkelse på livmorslimhinnen. De sammarbeider i praksis ikke med klinikken du velger. Det er du som har dialogen. Derfor Dr. Blakstads anbefalinger bør være vel begrunnet i sukessrater for at du skal la dem styre ditt valg.

Lykke til og måtte hellet slå til så du får bullseye på første forsøk :-)

Skrevet

Takk for at du tok deg tid til å svare.

Skal ta meg en aldri så liten ringerunde.

Skrevet

Hei,

Jeg kan svare på noen av spørsmålene dine.

Siden jeg var på Stork først hadde jeg allerede fyllt ut en journal og den mailet jeg til Nordica. Sendte også forespørsel på mail om samtale og fikk tid en uke senere. Samtalen tok jeg per telefon. Bestill tid til samtale så får du nok en journal tilsendt hvis de ønsker det.

Når det gjelder scanning og EL-sprøyte er det vel opp til deg selv. Du kan selvfølgelig teste på egenhånd, men det har jeg gjort og hvis du kan scannes og få resept på EL-sprøyte av Dr Blakstad slipper du en masse stress og dyre tester.

Lykke til videre.

Skrevet

Hei Månestråle75:)

Jeg har vært hos stork 3 ganger uten å bli gravid.

Jeg har nå bestemt meg for å få hjelp av dr. Blakstad da jeg har fått anbefalt henne her inne. Og bytter derfor til Nordica siden hun samarbeider med de, og de er ganske mye billigere enn Stork.

Jeg ble fortalt av en av jentene her inne at det å gå til Blakstad var en stor fordel siden hun har kontakt med Nordica...hun ringer og faxer over prøvesvar og beskjeder osv til Nordica...de har et godt samarbeid.

Om det er fordi jeg allerede har hatt samtale og forsøk hos Stork tidligere vet jeg ikke, men jeg skal ikke ha noe samtale med de på Nordica...jeg skrev en mail til de hvor jeg forklarte at jeg skulle bytte til de og begynne å gå til Blakstad. Og da fikk jeg svar allerede dagen etterpå, hvor det sto at Blakstad var en meget dyktig lege og at hun ordnet med kontakt og formidling av beskjeder. Det eneste jeg trenger å gjøre er å dra til Blakstad når jeg får time så kontakter altså hun Nordica. Men muligens jeg slapp samtale siden jeg allerede har blitt "godkjent" av Stork. Mitt råd er å spørre Blakstad når du skal dit, om du må ringe Nordica, eller om hun ordner det?

Har et spørsmål til deg :) Den undersøkelsen av egglederene du skal ha neste uke, var det du som ville ha den eller var det Blakstad som sa du skulle ha den? Hva var evt hennes begrunnelse for å ta den med en gang? Skal du ta noe smertestillende på forhånd eller får du det av de?

Hvor lang tid tok det for deg å få time fra du sendte henvisning til du fikk time? Jeg sendte henvisningen min i går og skrev med en lapp om at jeg ønsket å få time før min neste syklus starter som er ca 25 - 27 juni. Hvis det lot seg gjøre:)

Klem:)

Skrevet

Hei, og takk for god informasjon :-)

Det tok vel omlag en og en halv uke fra jeg sendte henvisningen fra fastlegen min, til jeg fikk time.

Jeg hadde mitt første besøk hos Blakstad i dag, og det var hun som bestemte at egglederene skulle undersøkes. Sikkert like greit å undersøke dette først som sist, så sparer man både tid og penger.. Smertestillende og antibiotika skulle jeg få der.

Inntrykket mitt er at dette er ei dame som vet hva hun driver med, selv om hun også virker litt smådistrè.. Spesiellt forsiktig var hun ikke, men dama var effektiv, det skal hun ha ;o)

Lykke til!

Skrevet

Takk skal du ha :o)

Tror nok jeg også kommer til å gå for scanning og eggløsningssprøyte. Virker temmelig stressende dette med eggløsningstester..

Skrevet

ok:) Takk for svar.

Nei har hørt det at hun ikke er spesielt forsiktig, men kan sakene sine...hehe

Fikk du timen en og en halv uke etter eller kom brevet om time da?

Må man ha antibiotika? hm...merkelig. sa hun noe om hvorfor? og evt hva slags smertestillende du får? er det kontrast eller vann scanning du skal ta?

Gruer meg litt til en sånn undersøkelse jeg se...:( også til at hun ikke er forsiktig, men hva tåler man ikke for å oppnå det største i verden:) var hun veldig hardhendt eller?

Klem:)

Skrevet

Jeg fikk brevet om time etter omlag en og en halv uke, og timen var ca en og en halv uke etter dette igjen. Så sammenlagt tok det ca tre uker etter at henvisningen var sendt.

Det er undersøkelse med kontrastvæske jeg skal ha, men hvorfor sektretæren snakket om antibiotika, det vet jeg ikke. Glemte helt å spørre..

Undersøkelsen hennes gjorde ikke veldig vondt. Dvs det gjorde vondt i det hun førte inn spekulumet i sjeden. Hun ga meg ingen advarsel på forhånd, så jeg fikk ikke tid til å være samarbeidsvillig med å slappe av i underlivet og å puste med magen. Men når det er sagt, så var det hele over før jeg hadde tenkt tanken om å si "au". Ikke gru deg til dette :o)

Hun tok også en innvendig ultralyd av livmoren og eggstokkene, og alt så visstnok veldig bra ut..

Må si jeg gruer litt til undersøkelsen av egglederne jeg også, men det er like greit å få det unna først som sist. Og som du sier: hva gjør man ikke for å få oppfylt sin største drøm her i verden :-)

Skrevet

Hei.

Høres ut som du har vært ekstra uheldig. Jeg har bare positive erfaringer fra Nordica. resepten kom når den kom, de svarte alltid på mailene mine og jeg opplevde legene som ganske ok (utenom en som var ganske innadvent, men ellers ok). Men de har ikke tid til omsorg og kjærlighet for hver enkelte pasient som stork gjør - litt sånn samlebåndsopplegg med mange pasienter som går inn og ut.

Jeg lyktes iallefall tilslutt :-)

Hilsen med en spire i magen.

Skrevet

Gratulerer med spiren i magen!

Jeg har også hørt mye positivt om Nordica. At de er veldig dyktige , men ikke har tid til samme omsorg til pasientene som det Stork har. At Nordica også er billigere, gjør jo heller ingenting..

Håper jeg er like heldig som deg!

Lykke til med magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...