Gå til innhold

jeg har født:) (langt) 2 dager før termin

Anbefalte innlegg

det begynte med murringer i ryggen torsdag 29 mai, tenkte ikke så mye over det..hadde og litt mageknip, men ikke værre enn vanlig mageknip og litt nedpress...jaja..da er vel jeg dårlig i magen da tenkte jeg. utover ettermiddagen ble magknipe værre og det kom med 10 min mellomrom, da tenkte jeg at nå må det være noe på gang. ringte til føde da det var 5 min mellom vær rie, men de sa at siden det ikke var helt regelmessig enda så skulle vente og pga at jeg greide å prate og le igjennom riene..hehe..men så rundt halv ti på kvelden så ble de sterkere og sterker eog kom regelmessig med 5 min mellom hver ri. da ringte vi til føde igjen som sa at hvis jeg syns de var så vonde så kunne jeg komme, vi dro. kom til ahus kl 11 og ble fulgt inn på et bad, der tok de sånn ctg og sparetest, men bebisen ville ikke sparke så mye...jeg hadde lyst til å bruke badekar som smertelindring noe vi gjorde og det var ganske behagelig. la meg i badekaret (hadde forresten 5 cm åpning da vi kom inn) noe som var deilig, la meg der kl 12...hadde noen krafige rier som jeg fint greide å puste igjennom, var vondt, men hadde trudd det skulle være værre.. riene ble uregelmessige, alt fra 40 sek til 3 min...da det tok 3 min fikk jeg plutselig pressrie, ringte på jordmor som fikk meg over på benken og jeg hadde da full åpning, så da var det bare å presse (gikk ut av badet kvart over 1) jeg rakk aldri frem til fødestuen, så måtte føde på den vonde senga der, uten beinholdere eller noe å holde meg fast i...ikke den beste fødestillingen, men det gikk. 0146 kom ei lita jente til verden:) hun veide 2860 grg og 47 lang og 33 i hodeomkrets, ikke stor.

revna en del siden jeg ikke kunne holde igjen pressriene fordi hun måtte ut fort pga hjertelyden sank litt...men kjente ikke at jeg revna i det hele tatt. jordmor ville ikke sy meg, så det måtte en lege gjøre..

nå har vi kommet hjem etter 3 dager på barsel. amminga går ikke i det hele tatt, hun ville ikke ta brystvorta så jeg pumper meg så hun får morsmelk på flaske og det funker bra:)

de på barsel i 12 etasje på ahus var super flinke. maste ikke om amminga i det hele tatt da vi sliter, fikk masse hjelp. og midt opp i alt det her så døde morfaren min dn 31 mai av kreft så det har tatt på litt kan man si, sa dette til pleierne som sa at vi kunne få være på et eget rom når visitt tiden var siden mamma min skulle komme, helt supert.

lille Julie ble født den 30 mai da min mormor (hennes oldemor), tanta mi og fetteren min har bursdag. mormor har hele tiden sagt at hun vil komme denne dagen, ganske sprøtt. morfaren min fikk se bilde av oldebarnet sitt dagen før han døde, så han skjønte at han hadde blitt oldefar..off, savner deg morfar. jeg får heller ikke dratt i begravelsen siden de bor på vestlandet, så sliter litt med det og, men alt ordner seg til slutt:)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...