Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Småen spiser ca hver 3-4 time (14 dager gammel). Det ene brystet mitt blir helt sprengt mellom hver amming. Dersom hun spiser av det myke brystet strømmer det ut melk av det andre som er stein hardt. Og spiser hun av det harde så dypper det litt av det myke. Er litt bekymret for at det ikke er nok melk i det myke. Men det største problemet er det harde brystet. Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre sånn at jeg slipper å gå rundt med et vondt sprengt bryst? Hun kan jo ikke spise av det hver gang for da tror jo det andre at det ikke trenger å lage melk? Skjønner problemet? Noen andre som har det sånn??
Miffs Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Jeg har det også slik, du må håndmelke det sprengte for å lette på trykket innimellom. Pass på at babyen dier like mye på begge sider, så kanskje det jevner seg ut litt. Håndmelk det sprengte i dusjen(da strømmer melken raskt) eller over vasken. Håndmelking stimulerer ikke produksjonen. Du kan evt pumpe på den myke siden, eller la babyen suge litt på det og etter den har drukket av det sprengte. Babyen sier nok fra om den ikke er mett... Det er sant som du skriver at du ikke bør amme kun på ene siden, for da stopper produksjonen på det andre. Du bør jobbe med å øke produksonen på ene iden og bremse litt på andre, slik at det jevner seg ut.Se tips på ammehjelpen.no
Miffs Skrevet 8. juni 2008 #3 Skrevet 8. juni 2008 Pass forresten p åog ikke håndmelke ut mer enn det du må. Jeg har vært litt for flink til å håndmelke ut i det siste, på den sprengte siden. Og det har bare blitt værre, har nok tatt for mye..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå